سلامت نیوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به انجام 26 هزار پیوند کلیه در کشور، گفت: 20 درصد این پیوندها از جسد بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر ‌باقر لاریجانی در مراسم افتتاح بخش دیالیز بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص)، با اشاره به افزایش طول عمر تختهای دیالیز در کشور، گفت: تاکنون در حدود 26 هزار پیوند کلیه در کشور انجام شده است.

وی افزود: روش پیوند کلیه در ایران با کشورهای دیگر متفاوت است که معمولا 80 درصد از پیوند دهنده زنده و 20 درصد از پیوندها از جسد انجام می‌شود.
لاریجانی با اشاره به تعداد تختهای موجود دیالیز نسبت به بیمار گفت:‌ اکنون 10 هزار نفر در کشور دیالیز می‌شوند و نسبت تعداد تخت دیالیز نسبت به بیمار تا سال گذشته 5.5 بوده که امسال به 4.5 رسیده است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: در کشور ما سرمایه‌گذاری برای بخش دیالیز بالاست و هر فرد دیالیزی در هر نوبت حدود 20 هزار تومان هزینه دارد.
 وی خاطرنشان کرد: اکنون 30 مرکز در کشور امر پیوند کلیه را برعهده دارند که دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکنون 4 هزار پیوند کلیه را انجام داده است و بیمارستان سینا بیشترین پیوند کلیه از جسد را انجام می‌دهد.
 
لاریجانی از تلاش محققان کشور برای تولید دستگاه دیالیز خبر داد و گفت: گامهایی در این راستا برداشته شده و انواعی از این دستگاه به طور آزمایشی در اختیار بیماران قرار گرفته است.بخش جدید دیالیز بیمارستان حضرت رسول اکرم با ظرفیت 28 تخت مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha