سلامت نیوز : دکتر مصطفی قانعی معاون تحقیقات و فن‌آوری وزارت بهداشت در پنجمین کنگره بین المللی بیماری‌های کلیوی و مجاری ادراری که در بیمارستان لبافی‌نژاد برگزار شد، با اشاره به اینکه ۳۰ درصد تولیدات علمی کشور مربوط به رشته پزشکی است، گفت: «کشور ما از نظر علمی موفقیت‌های بسیاری را کسب کرده است به طوری که تجهیزات مرتبط با این رشته‌ها نیز در داخل تولید می‌شود ولی به دلیل نداشتن بازار مناسب در کشور این‌گونه فن‌آوری‌ها معطل مانده‌اند.»

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینا ؛ وی ادامه داد: «در بررسی تحقیقاتی که توسط مرکز تحقیقاتی بازرگانی کشور صورت گرفت، ایران در فضای کسب و کار در رتبه ۱۶ تا ۲۰ منطقه قرار گرفته است. در حالی که بسیاری از کشورهایی که دانش علمی قابل مقایسه‌ای با ما ندارند در رتبه‌های بالاتری قرار دارند. این موضوع نشان دهنده کوتاهی در اقتصاد سلامت توسط برخی از افرادی است که این مسئولیت را بر عهده داشته‌اند.»

دکتر قانعی با بیان اینکه باید خدماتی به مردم ارائه شود که در سطح جهان به عنوان مرجعیت علمی سایر کشور‌ها شناخته شویم، گفت: «باید سطح علمی کشور را به فاصله کسب و کار نزدیک کنیم. یعنی اگر عالم و محققی محصولی را تولید کرد به سرعت در صحنه تجارت و اقتصاد قرار گیرد.»

معاون تحقیقات و فن‌آوری وزارت بهداشت یادآور شد: «باید به تعرفه سلامت توجه ویژه‌ای شود. شیوه جدید جراحی با فن‌آوری بالا بدون تعرفه عادلانه که در حال حاضر بر کشور حاکم است که روند کسب و کار را مختل کرده است.»

دکتر محققی در پایان گفت: «اگر دولت تعرفه‌های درمانی را مشخص کند، در پی آن بخش تولید نیز در کشور پیشرفت خواهد کرد. وزارت بهداشت هر ساله این موضوع را با دولت در میان گذاشته است که نبود اقتصاد سلامت، فناوری و علم سلامت را به زمین می‌زند.»

معاون تحقیقات و فن‌آوری وزارت بهداشت گفت: «با وجود فن‌آوری‌های بسیار در کشور از نظر فضای کسب و کار در رتبه ۱۶ تا ۲۰ منطقه قرار گرفته‌ایم. این موضوع نشان دهنده کوتاهی در اقتصاد سلامت توسط برخی از افرادی است که این مسئولیت را بر عهده داشته‌اند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha