سلامت نیوز: نتایج یک آزمایش جدید در تایوان نشان داده است که رایحه درمانی هر چند در دوره‌های زمانی کوتاه مدت مفید است اما استفاده از این روش در بلندمدت می‌تواند به قلب آسیب وارد کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، رایحه درمانی شامل استشمام بخارات حاصل از روغن‌های خاص است. در این مطالعه تاثیر استشمام بخارات غلیظ نوعی از این روغن‌ها برای مدت دو ساعت روی 100 کارگر در شهر تایپه پایتخت تایوان بررسی شد.

به گزارش لایوساینس، در طول آزمایشات، میزان فشار خون و ضربان قلب این افراد و همچنین سطح ترکیبات ارگانیک فرار (VOCs) در هوا اندازه گیری شد. ترکیبات فوق که در این روغن‌ها موجود هستند در درمان معمول اتاق به راحتی تبخیر می‌شوند.

آزمایشات نشان داد در 45 دقیقه اول، فشارخون و ضربان قلب کارگران با روند مثبتی کاهش پیدا کرد و این امر به نوبه خود نشان دهنده تاثیر مطلوب رایحه درمانی در کاهش استرس است اما پس از گذشت 120 دقیقه، متخصصان دریافتند که تاثیر این روش کاملا معکوس شد.

به بیان دیگر، فشارخون افراد تحت مطالعه نه تنها به سطح اولیه و قبل از آزمایش بازگشت بلکه حتی از آن هم بیشتر شد و ضربان قلب آنها نیز از زمان آغاز آزمایش فراتر رفت.

نتایج این بررسی‌ها تایید می‌کند که تماس بیش از اندازه با این روغن‌ها می‌تواند برای سلامت قلب و عروق مضر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha