جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۰
کد خبر: 62071

بر اساس نتایج یک پژوهش، چای سبز خواص زیادی برای مقابله با سرطان معده، سرطان مری و سرطان کولون دارد.

چای سبز علیه سرطان‌های لوله‌ی گوارش
سلامت نیوز: بر اساس نتایج یک پژوهش، چای سبز خواص زیادی برای مقابله با سرطان معده، سرطان مری و سرطان کولون دارد.
 

هزاران سال است که مردم از چای سبز به خاطر خواص بی‌شمار آن استفاده می‌کنند. نتایج یک پژوهش آمریکایی نشان می‌دهد که این نوشیدنی پرطرفدار از ابتلا به سرطان‌های لوله‌ی گوارش پیشگیری می‌کند.

 
بر اساس نتایج یک پژوهش آمریکایی که در American Journal of Clinical Nutrition به چاپ رسید، چای سبز خواص زیادی برای مقابله با سرطان معده، سرطان مری و سرطان کولون دارد.
 

محققان برای رسیدن به این نتیجه، پژوهش گسترده ای انجام دادند که حدود ده سال به طول انجامید.

 
در این پژوهش 70000 زن چینی میانسال تحت نظر گرفته شدند و در مورد میزان و نوع چایی که این زنان می‌نوشیدند بررسی‌هایی انجام شد.

 
محققان بعد از ده سال بررسی به این نتیجه رسیدند که مصرف منظم چای سبز خطر ابتلا به سرطان لوله‌ی گوارش را به میزان 17 درصد کاهش می‌دهد. نوشیدن دو یا سه فنجان چای سبز در روز بروز تومورهای سرطانی را 21 درصد کاهش می‌دهد.
محققان بعد از ده سال بررسی به این نتیجه رسیدند که مصرف منظم چای سبز خطر ابتلا به سرطان لوله‌ی گوارش را به میزان 17 درصد کاهش می‌دهد

محققان معتقدند که این خواص چای سبز به آنتی اکسیدان هایی مانند کاتچین مربوط می‌شود که در چای سبز وجود دارد. این آنتی اکسیدان ها زیان‌هایی که به DNA وارد و باعث بروز سرطان می‌شود را مهار می‌کنند.

 
توصیه می‌کنیم روزانه از مصرف این چای مفید غافل نشوید. اگر دچار اختلالات خواب هستید و تصور می‌کنید با نوشیدن چای دچار بی‌خوابی می‌شوید سعی کنید بعد از ساعت 5 عصر از نوشیدن چای سبز بپرهیزید.
منبع: تبیان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha