یکی از اعضای کمیسیون بهداشت گفت: باید مسئولان حوزه زیست محیطی بیایند و توضیح دهند که چرا همه ساله باید این سطح از آلودگی ها شهرهای بزرگ کشور را فلج کند و این موضوع در حال حاضر یکی از برنامه های اصلی کمیسیون بهداشت است.

سلامت نیوز: یکی از اعضای کمیسیون بهداشت از طرح سئوال از مسئولان محیط زیست خبر داد وگفت:ااین موضوع در دستور کار کمیسیون بهداشت قرار دارد.

عبدالرحمان رستمیان در گفت وگو با پانا بیان کرد: یکی از دلایل افزایش آلودگی هوا، مهاجرت غیر اصولی به شهرهای بزرگ است و این در حالی است که هیچ گاه زیر ساخت های مناسب شهری همچون سیستم حمل و نقل عمومی با توجه به میزان جمعیت در نظر گرفته نمی شود.
وی ادامه داد: برای حل مشکل آلودگی هوا باید از ابتدا به زیرساخت ها توجه شود و  برنامه های دراز مدتی برای حفاظت از محیط زیست و خطرات ناشی از آلودگی ها طراحی شود.
عضو کمیسیون بهداشت خاطرنشان کرد: تنفس هوای آلوده و سرشار از مواد سمی همچون سرب، کربن، نیترات و... سبب بروز بیماری های قلبی و تنفسی و نیز افزایش آلرژی در میان مردم می شود که باید در مسائل زیست محیطی مورد توجه قرار گیرد و مسئولان محیط زیست پاسخگوی آن باشند.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در راستای کنترل آلودگی هوا کمیسیون بهداشت درصدد است با مسئولان سازمان محیط زیست نشستی را برگزار کند و از آن ها می خواهد تا در خصوص وضعیت فعلی و تشدید آلودگی هوا پاسخ دهد.همچنین در این جلسه درباره راهکارهایی برای کاهش آلودگی بحث و تبادل نظر صورت خواهد گرفت.
وی اعلام کرد: هنوز زمان قطعی حضور مسئولان محیط زیست در کمیسیون بهداشت مشخص نیست اما اعضای کمیسیون در تحقق این امر بسیار قاطع است.
رستمیان  اشاره کرد: باید مسئولان حوزه زیست محیطی بیایند و توضیح دهند که چرا همه ساله باید این سطح از آلودگی ها  شهرهای بزرگ کشور را فلج کند و این موضوع در حال حاضر یکی از برنامه های اصلی کمیسیون بهداشت است.
این نماینده مردم در مجلس نهم ابراز کرد: استاندارد سازی خودروها یکی از مهمترین راهکارها برای مقابله با آلودگی هوا می تواند قلمداد شود و باید مورد توجه تمامی خودروسازان کشور قرار گیرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha