سلامت نیوز: محققان آمریکایی هشدار دادند برخی مواد شیمیایی که در تولید بالش و مبلمان بکار می‌رود؛ سمی است و تاثیر منفی بر باروری و رشد جسمی و عصبی کودکان می‌گذارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، تحقیقات جدید در آمریکا نشان می‌دهد: مبلمان خانه‌ها که اعضای خانواده اکثر وقت خود را روی آن می‌گذارند ممکن است حاوی مواد شیمیایی سمی باشد و چه بسا باعث مشکلات سلامتی از جمله کمبود وزن نوزادان شود.

محققان در این تحقیقات دریافتند: 80 درصد بالش و مبلمان از اسفنج تشکیل شده است که حاوی یکی از این ترکیبات شیمیایی سمی است که چه بسا آن را همچنین در صندلی خودروها و هر نوع محصولات دیگری که در تولید آن از پلی اورتان استفاده می‌شود، بیابیم. این ماده همچنین در تولید موکت‌ها و دستگاه‌های الکترونیکی استفاده می‌شود.

محققان از ارتباط این مواد شیمیایی با تعدادی از مشکلات سلامتی مثل مشکلات باروری و کاهش وزن نوزاد در کنار مشکلات رشد جسمی و عصبی در کودکان خبر می‌دهد.

این درحالی است که تحقیقات گذشته نیز از ارتباط این مواد با عدم تعادل در هورمونها و چه بسا ابتلا به سرطان حکایت داشت.

اسفنج‌های پلی اورتان معمولا بوسیله واکنش‌های شیمیایی و یا تبخیر یک عامل پف کننده و دمیدن آن در پلی اوره‌تان تهیه می‌شوند.

در صنعت اسفنج سازی معمولا از دو نوع ایزوسیانات، تولوئن دی‌ایزوسیانات و ایزوسیانات های پلیمری استفاده می‌شود. هر دو نوع ایزوسیانات سمی هستند. اما سمی بودن تولوئن دی‌ایزوسیانات بیشتر است.

تولوئن دی ایزوسیانات در تهیه اسفنج های سخت و نرم کاربرد دارد. از ایزوسیاناتهای پلیمری معمولا در تهیه اسفنج های سخت استفاده می‌شود.

اسفنج های ساخته شده با ایزوسیانات پلیمری مقاومت گرمایی بیشتر و شعله پذیری کمتری نسبت به اسفنج های ساخته شده از تولوئن دی‌ایزوسیانات دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha