مدیر بیمارستان مرکز طبی کودکان با بیان اینکه بیماران مبتلا به نقص ایمنی برای تهیه دارو با مشکل مواجه هستند، اظهار داشت: این بیماران در صورت داشتن پوشش بیمه‌ای مناسب داروها، زندگی مناسبی خواهند داشت.

هزینه بالای دارو، باعث افزایش مشکلات بیماران مبتلا به نقص ایمنی شده است
سلامت نیوز: مدیر بیمارستان مرکز طبی کودکان با بیان اینکه بیماران مبتلا به نقص ایمنی برای تهیه دارو با مشکل مواجه هستند، اظهار داشت: این بیماران در صورت داشتن پوشش بیمه‌ای مناسب داروها، زندگی مناسبی خواهند داشت.

دکتر نیما رضایی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: بیماری نقص ایمنی اولیه گروهی از بیماری‌های ارثی هستند که در اثر نقص ژنتیکی در کمیت یا کیفیت یکی از اجزای سیستم ایمنی خللی وارد می‌شود که سبب بروز علایم و عوارض مختلف از جمله عفونت‌های مکرر بیماری‌های خودایمنی و بدخیمی‌ها می‌شود.

وی افزود: تشخیص به موقع و درمان در جلوگیری از عوارض و فوت بیماران بسیار موثر است، تاکنون در حدود 200 نوع بیماری نقص ایمنی شناخته شده است که شدت‌های متفاوتی دارند. کمبود انتخابی IGA می‌تواند بدون علامت یا با علایم سرماخوردگی بروز کند، از طرفی بیماری نقص ایمنی شدید می‌تواند در طی یک سال اول تولد منجر به فوت شود.

رضایی تصریح کرد: در حال حاضر درمان‌های مختلفی در کشور برای درمان این بیماران در دسترس است. برای مثال درمان ایمونوگلوبولین وریدی برای درمان بیماران مبتلا به کمبود آنتی بادی و پیوند مغز استخوان برای تعدادی از بیماران قابل انجام است.

وی اظهار کرد: برخی بیماران برای تهیه داروها با توجه به اینکه قیمت گرانی دارند با مشکلاتی مواجه هستند ولی در صورت داشتن پوشش بیمه‌ای مناسب داروها زندگی مناسبی را خواهند داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha