جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۴
کد خبر: 62088
سلامت نیوز: روش های معاینه صحیح سینه برای پیشگیری از سرطان سینه در 2 مرحله به شرح زیر انجام می گیرد.
نسرین السادات علوی، دبیر علمی کنفرانس های علمی وارداتی پژوهشکده سرطان سینه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: معاینه سینه توسط خود فرد یکی از روش های تشخیص زودرس سرطان سینه است.

وی گفت: معاینه سینه در دو مرحله صورت می گیرد، در مرحله اول ابتدا در جلوی آینه پهن ایستاده و به سینه های خود در چهار حالت به دقت نگاه کرده، دستها بالای سر، دستها به کمر زده، دستها در کنار بدن آویزان، خم شده به سمت جلو و در صورت وجود هر گونه علامت غیر عادی مانند فرو رفتگی پوست و یا نوک سینه و یا زخم های مزمن یا پوسته پوسته شدن نوک سینه یا حالت پوست پرتقالی سینه توجه کنید.

علوی به مرحله دوم اشاره کرد و گفت: در مرحله دوم به پشت خوابیده و دست سمتی را که می خواهید معاینه کنید زیر سر بگذارید و با دست مقابل تمامی سینه را معاینه کنید، برای اینکار از قسمت نرم بند انتهای انگشتان دوم تا چهارم استفاده کنید و نسج سینه را به آرامی به حالت دورانی روی قفسه سینه بلغزانید.

وی خاطر نشان کرد: ناحیه زیر بغل را نیز فراموش نکنید و با نگه داشتن بازو به حالت نیمه باز این منطقه را نیز به صورت عمقی معاینه کنید.

در پایان افزود: در صورت لمس توده یا سفتی در سینه یا تشرح از نوک سینه به پزشک مراجعه کنید زیرا در بسیاری از موارد این علامت ها مربوط به بیماریهای خوش خیم سینه بود و درمان آنها بسیار راحت می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha