سلامت نیوز: یک متخصص تغذیه با بیان این که مصرف روزانه یک لیوان دوغ می‌تواند یک چهارم نیاز بدن به کلسیم را تامین  کند گفت: دوغ کفیر می تواند جانشین مناسبی برای افرادی باشد که روزانه از شیر استفاده نمی کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر پریسا ترابی گفت: دوغ ساده و بدون گاز بهترین نوع نوشیدنی است که پایه لبنی دارد و بیشترین مصرف و تنوع را در کشور داراست. این نوشیدنی به دلیل دارا بودن کلسیم و انواع ویتامین‌ها می تواند از بروز کمبود این ریزمغذی‌ها پیشگیری کند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر دوغ‌های گازدار اگرچه ممکن است طعم بهتری داشته باشند اما گاز موجود در آن، ارزش غذایی آن را کاهش می‌دهد و پس از مصرف، آزاد شدن گاز co2 در معده، ناراحتی های گوارشی را سبب می شود. دوغ های با اسانس های نعنا، آویشن و ... نیز برای تشویق به مصرف دوغ مناسب هستند.

این متخصص تغذیه افزود: دوغ کفیر نیز حاصل تخمیر باکتری به نام "پروبیوتیک" در شیر است. پروبیوتیک ها باکتری های زنده و مفیدی هستند که می‌توانند در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها مفید باشند. دوغ کفیر می تواند جانشین مناسبی برای افرادی باشد که روزانه از شیر استفاده نمی‌کنند.

ترابی ادامه داد: رنگ دوغ باید سفید، سفید شیری و از نظر طعم و بو مطبوع و فاقد هرگونه طعم و بوی خارجی باشد. همچنین توصیه می شود افراد در صورت تمایل به مصرف دوغ، نوع کفیر و یا دوغ های ساده و کم نمک و بدون گاز را انتخاب کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha