عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس، با اعلام اینکه سالانه ۴۰ هزار نفر به‌علت تصادفات جاده‌ای دچار معلولیت می‌شوند، گفت: به‌طور حتم افزایش آمار معلولان در کشور هزینه سنگینی را بر سازمان‌های حمایتی به‌ویژه سازمان بهزیستی تحمیل می‌کند.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس، با اعلام اینکه سالانه ۴۰ هزار نفر به‌علت تصادفات جاده‌ای دچار معلولیت می‌شوند، گفت: به‌طور حتم افزایش آمار معلولان در کشور هزینه سنگینی را بر سازمان‌های حمایتی به‌ویژه سازمان بهزیستی تحمیل می‌کند.

عابد فتاحی در گفت‌وگو با خانه ملت، با هشدار نسبت به آمار تصادفات رانندگی در کشور، تصریح کرد: با وجود تمهیدات اندیشیده شده از سوی مجلس در تصویب قوانین و افزایش نظارت‌ها از سوی سازمان راهنمایی ورانندگی هنوز شاهد حوادث بسیاری هستیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه سالانه ۴۰ هزار نفر به‌علت تصادفات جاده‌ای دچار معلولیت می‌شوند، گفت: به‌طور حتم افزایش آمار معلولان در کشور بار سنگینی را بر سازمان‌های حمایتی به‌ویژه سازمان بهزیستی تحمیل می‌کند.

وی با بیان اینکه تصادفات جاده‌ای ریشه در عواملی همچون انسان، خودرو، جاده، پلیس، راه و دستگاه‌های امدادی دارد، افزود: این عوامل همگی باید دست به دست هم دهند تا شرایط ایمن ایجاد شده و از میزان خسارت‌ها و تلفات کاسته شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، نبود بودجه برای بهبود این شرایط را بهانه و توجیه مسئولان خواند وادامه داد: نباید محدودیت اعتبارات را با این موضوع مرتبط و از ارائه امکانات مناسب خودداری کرد؛ زیرا با وجود محدودیت اعتبارات، برای بهبود جاده‌ها و حتی خدمات‌رسانی اورژانس جاده‌ای بودجه کافی در نظر گرفته شده است.

فتاحی با بیان اینکه برای اجرای صحیح قوانین نخست باید فرهنگ‌سازی کنیم، یادآورشد:‌ برای کاهش تخلفات راهنمایی ورانندگی نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم به این معنی که باید از مقاطع تحصیلی دبستان تا دانشگاه به فرهنگ سازی و تبلیغ بپردازیم تا مشکلات به صورت ریشه‌ای و زیربنایی حل شود.

وی ادامه داد: هماهنگی میان پلیس و سازمان صدا وسیما، آموزش از طریق مدارس و تبلیغات تلویزیونی می‌تواند در امر فرهنگ‌سازی و کاهش تخلفات راهنمایی و رانندگی و به تبع آن کاهش میزان مصدومیت‌ها  و مرگ ومیر انسانی مؤثر باشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، اصلاح ساختار کارخانجات خودروسازی با لحاظ کردن تمامی شرایط ایمنی و به دنبال آن، بهسازی جاده‌ها و اتوبان‌های بین‌شهری و درون‌شهری را یکی از راه‌های پیشگیری از تخلفات خواند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه تعامل میان دستگاه ومسئولان از عوامل جلوگیری از کاهش تصادفات جاده‌ای است، تصریح کرد: به‌طور حتم افزایش تعاملات بین مسئولان موجب پیدا شدن نواقص و حل مشکلات می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha