سلامت نیوز: رییس ادراه ایدز وزارت بهداشت گفت: 46 درصد بیماران ایدز در کشور 25 تا 34 ساله هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر عباس صداقت گفت: تا اوایل تیرماه سال جاری 24 هزار و 700 مورد HIV/AIDS در کشور شناسایی شده است که 46.1 درصد آنها در سنین 25 تا 34 سال قرار دارند.

وی افزود: هنوز علت عمده انتقال ویروس ایدز مصرف مشترک وسایل اعتیاد تزریقی است؛ به این ترتیب حدود 67 درصد موارد این بیماری از طریق وسایل مشترک اعتیاد تزریقی مبتلا شده‌اند. اما سهم انتقال این بیماری از طریق ارتباط جنسی محافظت نشده هم افزایش یافته و از اواخر دهه 80 به همین ترتیب رو به تزاید است.

صداقت ادامه داد: مداخلات لازم طراحی و اجرا شده است و براساس برآوردها همچنان تهدید و اپیدمی ایدز در کشور ما استفاده از وسایل مشترک در اعتیاد تزریقی و انتقال از طریق ارتباطات محافظت نشده جنسی است.

رییس ادراه ایدز به مسوولان سازمان‌های بهزیستی، زندان‌ها و ستاد مبارزه با مواد مخدر توصیه کرد که با توجه به موفقیت آمیز بودن برنامه‌های کاهش آسیب در چند سال گذشته، این برنامه‌ها را دست کم نگیرند؛ چرا که هنوز تاکید بر لزوم عدم بازگشت موج دوم در بین مصرف کنندگان مواد مخدر مطرح است.

وی افزود: علاوه بر آن، برنامه‌های کنترل ایدز از طرق جنسی را نیز باید جدی گرفت و جوانان، نوجوانان و زنان آسیب پذیر باید بیشتر کنترل شوند و بحث استفاده از روانگردان‌ها و ماده مخدر شیشه هم مهم است و باید نسبت به خطرات آن مردم را آگاه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha