جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۷
کد خبر: 62101

پژوهشگران دانشگاه کارولینای جنوبی اعلام کردند قرار گرفتن تلفن همراه در نزدیکی گوش، بینی و دهان از یک طرف و وجود باکتری‌های گرمادوست روی این تلفن‌ها از طرف دیگر به آن معناست که افراد خود را در معرض میکروب‌ها و باکتری‌هایی قرار می‌دهند.

تلفن همراه عفونت چشمی را منتشر می کند
سلامت نیوز: پژوهشگران دانشگاه کارولینای جنوبی اعلام کردند قرار گرفتن تلفن همراه در نزدیکی گوش، بینی و دهان از یک طرف و وجود باکتری‌های گرمادوست روی این تلفن‌ها از طرف دیگر به آن معناست که افراد خود را در معرض میکروب‌ها و باکتری‌هایی قرار می‌دهندکه سلامت آنها را تهدید می‌کنند؛ به عنوان مثال تلفن‌های همراه درست مانند میله‌های نگهدارنده در اتوبوس و مترو حامل میکروب‌های بیماری‌زایی هستند که می‌توانند بیماری‌های رایجی همچون آنفلوآنزا، اسهال و عفونت چشمی را منتقل کنند.

 میکروب‌هایی که روی تلفن همراه یافت می شوند به طور معمول روی دیگر وسایل مورد استفاده روزمره از جمله لپ‌تاپ، کلیدها، خودکار و تلفن‌های ثابت نیز وجود دارند. با این حال خطر این میکروب‌ها به ویژه کلیفرم (باکتری آلاینده مدفوع) روی تلفن‌های همراه بیشتر است چرا که افراد همیشه با این تلفن‌ها در تماسند؛ بدون اینکه به فکر ضدعفونی کردن آن با اسپری‌های مخصوص باشند.
منبع: همشهری تندرستی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha