1900 میلیارد تومان از دولت خواسته‌ایم و می‌دانیم تجهیزات بیمارستانی کم است اما چاره چیست؛ نمی‌توانیم بیمارستان‌های دولتی را تعطیل کنیم.

درخواست 1900 میلیارد تومانی از دولت

سلامت نیوز : حسن امامی رضوی در گفت‌وگو با فارس افزود: با توجه به مشکلات موجود اعتباری از دولت درخواست کمک کرده ایم و نمی‌توانیم از مردم پول بگیریم چرا که مردم گرفتارند و نمی‌توانند هزینه های افزایش یافته را بدهند.

وی ادامه داد: نامه نگاری و پیگیری کردیم تا اختلاف بین قیمتها و هزینه های بیمارستانی را دولت پرداخت کند.در نتیجه از دولت کمک هزار و 900 میلیارد تومانی درخواست کرده‌ایم و منتظر پرداخت آن هستیم.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: اینکه تا پایان سال این اعتبار پرداخت می‌شود یا خیر،مشخص نیست.ما مطالبه کرده‌ایم و امیدواریم پرداخت شود. چاره‌ای به جز منتظر بودن نداریم و این در حالی است که بیمارستانها در اداره خود مشکل دارند و باید زودتر اعتبار به آنها پرداخت شود.

وی تصریح کرد: در شرایط اقتصاد مقاومتی و بحران نمی‌توانیم به مردم فشار بیاوریم. در همه بخشها هزینه ها بالا رفته که حوزه سلامت هم مستثنی نیست. وظیفه ما مدیریت بر هزینه‌ها و کاهش هزینه‌های اضافی است.همچنین هزینه روشهای تشخیصی و درمانی را باید اثربخش تر کنیم.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری جلساتی با روسای بیمارستانها و ابلاغ بایدها و نبایدهایی برای کاهش هزینه ها گفت: از سوی دیگر در عین حال که می‌گوییم مصرف را کم کنیم و با روشهای ساده‌تر بیماری را تشخیص و درمان کنیم تجهیزات پزشکی به شدت کم شده است و نیاز به منابع داریم.

امامی رضوی ادامه داد: از دولت درخواست کرده‌ایم تا کمک کند اما اگر محقق نشود این کمبود تبدیل به بدهی انباشته بیمارستانی می‌شود و چرخه معیوب تکرار می‌شود.

وی گفت: می‌دانیم تجهیزات کم است؛اما چاره چیست.نمی‌توانیم که بیمارستانهای دولتی را تعطیل کنیم.در عین حال وضعیت بخش خصوصی هم همین طور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha