سلامت نیوز : حسن هویدا در گفت‌‌‌و‌گو با فارس، افزود: معاونت رفاهی سازمان نظام پزشکی طی چهارسال گذشته به جای تمرکز روی مسائل روبنایی مثل سفر و گردشگری، روی مسائل زیربنایی مانند بیمه و تأمین مسکن جامعه پزشکی متمرکز شد.

وی ادامه داد: با مکاتبات و پیگیری هایی که انجام شد شرکت بیمه آسایش نظام پزشکی برای پوشش بیمه پایه اعضای 200 هزار نفری جامعه پزشکی ایجاد شد و خدمات این بیمه تمام خدمات بیمه پایه ماده 3 قانون بیمه تأمین اجتماعی شامل بیمه بازنشستگی را دارد.

وی گفت:‌اما متأسفانه اکثر همکاران جامعه پزشکی که بیشتر جوان هستند نسبت به اهمیت بیمه و آینده خود غافل هستند و در حالی که برآورد ما این است که حدود30 تا 40 هزار نفر از خانواده جامعه پزشکی اعم از شاغلان و بیکاران پزشک، پیراپزشک و ماما تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند طی 3 سال گذشته فقط حدود 2 هزار نفر از این جمعیت برای پوشش بیمه‌ای به سازمان نظام پزشکی مراجعه کردند.

هویدا افزود: متأسفانه جوانان عضو جامعه پزشکی زمانی متوجه اهمیت بیمه خود می‌شوند که پا به سن گذاشته و سنشان بالا رفته است و در آن صورت است که متوجه می‌شوند آینده روشنی ندارند و دوران ازکارافتادگی را با دغدغه زیاد و بدون داشتن تأمین اجتماعی باید سپری کنند و متوجه می‌شوند که بعد از سالها کار و تلاش، هیچی ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha