سلامت نیوز : محمدباقر صابری زفرقندی در گفت‌وگو با فارس افزود: مصرف مواد مشتق از تریاک و خانواده آن هنوز در بین مواد اعتیاد آور بیشترین مصرف را در کشور دارد و راههای انتقال ایدز در بین معتادان بیشتر معطوف به تزریق مشترک در بین این گروه از مواد بین معتادان است.

وی ادامه داد: اخیراً مصرف محرک‌ها یا شیشه رو به افزایش است اما هنوز درصد شیوع آن کمتر از تریاک است.مصرف محرکها از این منظر خطرناک است که بیشتر در بین نوجوانان و جوانان شایع شده است.بنابراین ممکن است رفتارهای پرخطر را به دنبال داشته باشد و از این طریق ایدز را منتشر کند و کنترل آن هم سخت شود.

مدیرکل درمان و حمایتهای اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: برنامه های جامعی برای کنترل و درمان افرادی که سوء مصرف مواد دارند از سالها قبل در کشور آغاز شده و همچنان ادامه دارد.نکته مهم در این زمینه حمایتهای بیمه‌ای است که متاسفانه از این حوزه دریغ می‌شود.

صابری زفرقندی اظهار کرد:  نیمی از تختهای روانپزشکی توسط بیمارانی که مواد محرک مصرف کرده‌اند اشغال شده اما همچنان مشکل تامین منابع مالی را از سوی بیمه‌ها دارند.وی گفت: علی‌رغم اینکه مسئولان ارشد حوزه های مختلف وزارت رفاه قول دادند تا از این حوزه حمایت کنند اما همچنان بخشهای روانپزشکی از ارائه خدمات بیمه‌ای محروم هستند.

مدیرکل درمان و حمایتهای اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: اعتقاد ما این است همه افرادی که در بخش روانپزشکی بستری می‌شوند چه مواد مخدر مصرف کنند و چه نکنند،باید تحت حمایت سازمانهای بیمه‌گر قرار گیرند.چرا که آنها زمینه‌های بیماریهای روانپزشکی را دارند و ممکن است دوباره به مصرف مواد مخدر گرایش پیدا ‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha