شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۱ - ۲۲:۲۴
کد خبر: 62162

در پی انتشار خبری با عنوان احتمال پیروزی اصلاح طلبان در یک انتخابات، بعد از 11 سال! در سایت خبری بازتاب امروز دکتر سید شهاب الدین صدر طی نامه ای جوابیه ای را در سایت سازمان نظام پزشکی منتشر کرد.

جدال سیاسی در یک سازمان صنفی
سلامت نیوز : در پی انتشار خبری با عنوان احتمال پیروزی اصلاح طلبان در یک انتخابات، بعد از 11 سال! در سایت خبری بازتاب امروز دکتر سید شهاب الدین صدر طی نامه ای جوابیه ای را در سایت سازمان نظام پزشکی منتشر کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه خبری بازتالب امروز انتخابات سازمان نظام پزشکی کمتر از 3 ماه دیگر در چهارم اسفندماه برگزار می شود و شاید انتخاباتی باشد که بعد از 11 سال به پیروزی اصلاح طلبان بینجامد!
 سیاسی شدن یک انتخابات صنفی خوشایند نیست؛ ولی در این روزها که امور عادی زندگی مان هم رنگ سیاست گرفته، از آن گریزی نیست. دور ششم انتخابات صنفی پزشکان  هم به شدت سیاسی است.

اختلاف شدید موجود در اصولگرایان جامعه پزشکی، فرصتی استثنایی برای اصلاح طلبان پدید آورده است؛ اختلافاتی که بعید است اینبار به سادگی حل شود. حتی هراس از پیروزی اصلاح طلبان هم تاثیری ندارد و کوچکترین ندای ائتلاف در نطفه خفه می شود. صدر دیگر محور ائتلاف نیست. نایب رییس مجلس هشتم که در اوج قدرت با رد صلاحیتش در انتخابات سال گذشته ابهتش در هم شکسته،حرفهایش خریدار چندانی  ندارد.
 
مخالفین ائتلاف، انتخابات سال گذشته مجلس را مثال می زنند و می گویند: دو جناح شدن اصولگراها در آن رقابت ها هیچ تاثیری در نتایج نداشت، همان گونه که در آن زمان اصلاح طلبان فرصتی برای حضور نیافتند، این بار هم فرصتی نمی یابند. آنان مصرانه و مجدانه  معتقد به حذف ساکتین فتنه و نزدیکان جریان انحرافی اند و پای آن ایستاده اند.
 
شهاب الدین صدر متهم به نزدیکی و دوستی با اسفندیار رحیم مشایی است. مدتهاست از او به عنوان نماینده جریان انحرافی در جامعه پزشکی نام برده می شود.

گروهی قصد دارند با پررنگ تر کردن این مدعا زمینه ردصلاحیت مجدد صدر را فراهم آورند. مخالفین صدر معتقدند که او نه تنها نماینده جناح اصولگرا نیست، بلکه نماینده جریان حامی احمدی نژاد و مهره مشایی است. ادعایی که با اقدامات اخیر صدر تامل برانگیز است.

در بین طبیبان اصولگرا در کنار جناح صدر، دست کم 5 جناح دیگر را می توان برشمرد:

1- جناح نزدیک به جمعیت ایثارگران و رهپویان با محوریت علیرضا زاکانی و آبتین مهدی پور (مدیر شبکه سلامت)
که به صورت ذاتی علاقمند به دخالت در تمام امورجاری کشورند، این بار هم قصد دارند با کمک رسانه ملی بازی را در دست گیرند.

2- جناح نزدیک به جبهه پایداری با محوریت حسین طلا (نماینده مجلس) و باقری لنکرانی (وزیر بهداشت اسبق) که رایزنی هایی را برای اعلام لیست مستقل داشته اند.

3- جناح شهریاری (رییس کمیسیون بهداشت مجلس)
با حمایت معنوی مرندی که ائتلافی محتمل با جناح باقر لاریجانی خواهد داشت.
 
4- جناح باقر لاریجانی که  از حمایت خاص وزیر بهداشت برخوردار است.
مرد قدرتمند بهداشت و درمان کشور که از او با نام وزیر در سایه  یاد می کنند. بسیاری در پشت ادغام دو دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران اراده باقر لاریجانی را موثر می دانند و همه از تلاشهای او برای شماره یک بودن در جامعه پزشکی آگاهند، جای حامیانش در سازمان صنفی پزشکان خالی است و بی تردید انتخابات پیش رو فرصتی است مناسب برای جبران این کاستی.

5- جناح علیرضا زالی!

در این ترافیک سنگین دسته بندی ها، آنچه اصولگرایان معتدل و معقول را نگران کرده، "جدایی زالی از صدر" است. شکاف بزرگی که می تواند عواقب غیرقابل جبرانی برای پزشکان اصولگرا   داشته باشد. برخی معتقدند از دست دادن "نظام پزشکی" یعنی از دست دادنِ "دولت" در سال آینده!
دکتر زالی که چهار سال قبل شبانه و بدون دلیل مشخص توسط لنکرانی از ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی کنار گذاشته شد، روز بعد مورد حمایت تمام عیار صدر قرار گرفت. صدر بلافاصله او را به عنوان قائم مقام خود در سازمان نظام پزشکی منصوب کرد و در روزگار تنهایی زالی، تنها حامی اش شد.

حالا ورق برگشته و صدر که انحرافی اش می خوانند، به زعم بسیاری در پایان راه عمر سیاسی خود قرار دارد. زالی گویا به این نتیجه رسیده  است که با صدر ماندن، یعنی شکست. او در انشعابی آشکار فرصت را مناسب یافته ، سودای ریاست سازمان صنفی پزشکان را دارد و در این راه اقداماتی جدی انجام داده است.

همه اینها نشان می دهد خبری از ائتلاف نیست. آشفتگی چنان است که دکتر علی اکبر ولایتی هم درخواست های مطروحه برای  ایفای نقش محوری و ریش سفیدی جهت ایجاد وحدت را نپذیرفته است.

در سوی دیگر میدان همه چیز به کام و میل پزشکان اصلاح طلب است که فرصتی مناسب برای یک پیروزی آسان پیش رو دارند.

در جمع آنها نه تنها چند دستگی دیده نمی شود، بلکه حتی برخی اصولگرایان را با خود همراه دارند از جمله طیف نزدیک به قالیباف به رهبری گلمکانی (رییس کمیته پزشکی ستاد قالیباف)...
 
گروه بزرگی از پزشکان مردد هم هستند که پیش بینی می شود  بابت نارضایتی از عملکرد صدر در مباحث صنفی به چپ ها روی خوش نشان دهند.

قابل پیش بینی است اصلاح طلبان برای فرار از ردصلاحیت های احتمالی، با تعداد زیادی کاندیدای گمنام به ظاهر مستقل در انتخابات حضور یابند و در مرحله نهایی اصولگرایان را غافلگیر کنند. ائتلاف سپید چهار سال قبل در رقابتی پرشور نتیجه را واگذار کرد، اما اکنون شرایط به گونه ای دیگر است. پیروزی محتمل سپیدها، دستاوردی فراتر از تصاحب سازمان نظام پزشکی برای آنان خواهد داشت.

پیداست سیاستمدارانی که 11 سال طعم پیروزی نچشیده اند، جانی دوباره خواهند گرفت. اصلاح طلبان بیشتر از هر زمانی نیاز به پیروزی دارند و تاثیر روانی پیروزی در انتخابات نظام پزشکی، مهمتر از آن است که بخواهند به سادگی ازاین فرصت بگذرند.
 
پزشکان اصلاح طلب نفوذ بسیاری در تصمیم گیریهای داخلی این جناح دارند. ذکر نامهایی همچون دکتر مصطفی معین، دکتر محمدرضا خاتمی، دکتر علی تاجرنیا و بسیاری دیگر شاهدی بر این مدعاست. بدیهی است که پیروزی آنان در انتخابات نظام پزشکی علاوه بر آنکه تاثیر مهمی در بازگرداندن روحیه به اردوگاهشان خواهد داشت، نقش آنان را در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده را پررنگ تر خواهد کرد.

تجربه انتخابات 90 اصول گرایان را به طمع انداخته است. طمعی هولناک که می تواند آغاز یک شکست بزرگتر باشد. با این حال باید منتظر ماند و دید طی روزهای آتی  صف بندی های دو جناح چگونه آرایش خواهد یافت. ولی آنچه قطعی است، آنکه انتخابات نظام پزشکی پیش رو یکی از سیاسی ترین انتخاب های صنفی کشور خواهد بود!

 دکتر صدر در واکنش به این خبر مطلبی را در سایت رسمی سازمان نظام پزشکی منتشر کرد .
مدیر مسئول محترم سایت خبری بازتاب امروز
 سلام علیکم
اخیرا در تاریخ 12 آذر 1391 خبری با عنوان " احتمال پیروزی اصلاح طلبان در یک انتخابات بعد از 11سال" در خروجی سایت شما قرار گرفته است که با توجه به اهمیت این خبر و تحلیل مندرج در آن و نیز مطالبی که در خصوص اینجانب در این خبر آورده شده است لازم دیدم نکاتی را به منظور تنویر افکار عمومی به صورت خلاصه مطرح نمایم.
در ابتدای سخن پیش از هر چیز ، از شما و نگارنده محترم این خبر به دو دلیل تشکر می کنم :
دلیل اول آنکه  تحلیل صورت گرفته در خصوص عزم جدی پزشکان اصلاح طلب با محوریت "فتنه گران "و" بازماندگان  جنبش سبز "جهت پیروزی به هر قیمتی در یک انتخابات پس از 11 سال، تحلیل کاملا دقیقی است و مطمئنا انتخابات نظام پزشکی از آنجا که بزرگ ترین نهاد صنفی غیر دولتی در کشور می باشد، می تواند روزنه مناسبی برای رخنه ی این جریانات معلوم الحال در چند ماه منتهی به انتخابات ریاست  جمهوری باشد که خود می تواند  خون تازه ای را بر پیکر مرده و بی جان "جنبش سبز " به جریان بیندازد،  و اینجانب نیز تایید می نمایم که انتخابات پیش روی نظام پزشکی یکی از سیاسی ترین انتخابات صنفی کشور خواهد بود.
و دلیل دوم آنکه در این خبر در بخش های مختلف آن ، اینجانب را با عبارات مختلف متهم به "نزدیکی به جریان انحرافی!" ، "دوستی با اسفندیار رحیم مشایی!" ، "نماینده جریان انحرافی در جامعه پزشکی! "  و " نماینده جریان حامی احمدی نژاد و مهره مشایی! " دانسته اید !
تشکر من از شما به این دلیل است که پس از یک سال ، اولین رسانه ای هستید  که جسورانه و با شهامت کامل و بر خلاف بسیاری از سایت های بی هویت و ناشناس، که با دروغ پراکنی های غیر اخلاقی و انتشار شایعاتی از اساس کذب و تهمت هایی ناروا و اتهاماتی بی اساس به اینجانب (که شما جسورانه آنها را به زبان آوردید) ، را با رویکردی ناجوانمردانه و غیر انسانی و بدون درج نام اینجانب و با اشاراتی کودکانه و غیرحرفه ای و  در لفافه ، فضای مطبوعات ، رسانه و متاسفانه برخی محافل و گروهای سیاسی را مسموم و با آبرو و شخصیت یک مومن که حفظ آبروی آن از حفظ کعبه بالاتر است ، چه کاسبی ها ، بازی ها و کینه توزی های شخصی و سیاسی که نکردند!
اما متاسفانه از آنجا که در متن و ظاهر این اخبار، هیچگاه نامی از اینجانب برده نمی شد ، امکان پاسخ گویی و شکایت حقوقی از من گرفته می شد؛ لذا از شما که این فرصت را پس از ماهها در اختیار من قرار دادید  تا از آبرو ، اعتبار و حیثیت سیاسی خود دفاع نمایم کمال  سپاسگزاری می نمایم  و هیچگونه گله و شکایتی از سایت شما نخواهم داشت، اما توجه خود و شما را به این آیه شریفه از قرآن کریم جلب می نمایم :
" وَ لا تَخفُ ما لَیسَ لکَ بِه عِلم ، انَّ السَّمعَ و البَصَرَ و الفُوادَ کلُّ اُولئکَ کانَ عَنهُ مَسئولا"
( و از چیزی كه به آن علم نداری [بلکه برگرفته از شنیده ها، ساده نگری ها ، خیالات و اوهام است] پیروی مکن ؛ زیرا گوش و چشم و دل مسئول بوده و مورد بازخواست اند) ، سوره مبارکه اسرا ، آیه 36
در ادامه، به ذکر چند نکته در خصوص خبر شما می پردازم:
نکته اول: اینجانب در طول 30 سال فعالیت در عرصه های اجرایی و سیاسی کشور، همواره مطیع امر ولی فقیه زمانه خود بوده ام و دستورات امام راحل و رهبر معظم انقلاب را سر لوحه و فصل الخطاب خود دانسته و خود را سرباز کوچک انقلاب می دانم که وظیفه اش را در امور سیاسی  تبعیت از رهبری می داند نه اجتهاد شخصی،  و اصل ولایت مطلقه فقیه را اساس مشروعیت و رکن اساسی جامعه اسلامی  و رمز پیروزی  و بقای آن در عصر غیبت حضرت ولی عصر(عج) می دانم و مقام معظم رهبری را ولی امر مسلمین و نایب بر حق حضرت بقیه الله الاعظم (عج) دانسته  که اطاعت از ایشان را برخود تکلیف شرعی و دینی می دانم .
نکته دوم: از نگاه این حقیر ، حفظ احترام و انجام دستورات و منویات روحانیت معظم و مراجع عظام تقلید ، از اوجب واجبات است ، و روحانیت شیعی را مهمترین عامل در آگاهی مردم و  پیروزی انقلاب اسلامی می دانم و از ابتدای انقلاب با هر جریان و گروهکی که خواهان حذف روحانیت از انقلاب و مروج نظریه های سکولار و اسلام منهای روحانیت بوده اند مقابله و مبارزه نموده ام . و همواره در امور سیاسی  خود را ملزم به پیروی از دستورات و ارشادات جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  می دانم.
نکته سوم: در خصوص اتهامات ناروا و کذبی که در این خبر به اینجانب نسبت داده اید وچندین بار اینجانب را نزدیک به جریان انحرافی دانسته اید،  باید عرض نمایم، اینجانب حتی به اندازه یک ارزن،  ارزشی برای  جریان منحط انحرافی قائل نیستم که بخواهم حتی لحظه ای به آن فکر نمایم. در بدو شکل گیری نطفه جریان انحرافی همزمان با دولت دهم، در تریبون ها و  سخنرانی های متعدد نسبت به اهداف و مقاصد شوم این جریان هشدار داده بودم که متن تمامی این سخنرانی ها موجود است اما به دلایل گوناگون و با توجه به مصالح کشور و مشورت های متعددی که با مسئولین کشور داشتیم به این نتیجه رسیدیم که سخن گفتن در خصوص یک جریان توخالی و متوهم،  منجر به بزرگ شدن و هویت دادن به آن در افکار عمومی خواهد شد.
نکته چهارم: در مورد اتهامی که به اینجانب در خصوص دوستی و ارتباط با آقای مشایی نسبت داده اید باید عرض نمایم، ضمن احترام به تمامی مسئولین کشور لازم است بدانید حتی یک بار در  طی این سال ها جلسه ای با ایشان نداشته ام و حتی تماس و صحبت تلفنی هم با وی نداشته ام و اساسا به عنوان فردی که در طول 30 سال گذشته در دانشگاه  و  عرصه های مختلف سیاسی و فرهنگی حضور داشته ام ، هیچگونه شناختی از ایشان نداشته ام . در موررد مباحث علمی، دینی و سیاسی  که بعضا مطرح  می شود، معتقدم که پایگاه اصیل تفکر و اعتقادات دینی مردم  حوزه های علمیه و مراجع و روحانیت متعهد هستند، و هر جریان و گروهی که تلاش  کند ارتباط آحاد مردم را با این پایگاه اصیل سست و تضعیف نماید در تقابل خط امام و رهبری بوده و توسط مردم بصیر ما طرد می شوند. و ملت ما بارها تجربه تلخ خیانت "روشنفکرنما های بی سوادی" که تئوری "اسلام منهای روحانیت "را تبلیغ کرده اند را پشت سر گذاشته است .
نکته پنجم: اینجانب را متهم به نزدیکی با آقای احمدی نژاد کرده اید . صرف نظر از اینکه ایشان ریس جمهور کشور بوده و مورد احترام هستند و به خوبی توانسته اند شعار های انقلاب و نظام را احیا نمایند و خدمات گسترده را به مردم و کشور عرضه نمایند،  باید عرض نمایم  که با لطف و عنایت الهی در سالهای گذشته، در هر مسئولیتی که بوده ام یا با رای مستقیم مردم شریف تهران، نماینده مردم در مجلس بوده ام و و یا با رای مستقیم پزشکان محترم، در نظام پزشکی در حال خدمت به این عزیزان بوده ام، و هیچگاه پست و مسئولیتی در دولت های نهم و دهم نداشته ام . از سوی دیگر، اینجانب در انتخابات ریاست جمهوری سال 84 از یکی دیگر از نامزدها حمایت کردم که ایشان بنا به مصالحی از ادامه فعالیت انصراف دادند، و در انتخابات سال 88 نیز عموم اصول گرایان در مجلس و کشور بنابر مصلحت کشور از ایشان حمایت کردند. اما همیشه اینجانب با افراط و تفریط در مورد ایشان مخالفت کرده ام و افراط عده ای از طرفداران و اطرافیان ایشان ، که وی را "معجزه هزاره سوم " نامیدند را خطا می دانم و دشمنی و کینه توزی عده ای با ایشان را نیز به مصلحت کشور نمی دانم .
در مجلس شورای اسلامی ، با توجه به شرایط حساس کشور پس از انتخابات سال 88 ، و تحریم های گسترده غرب علیه ایران و نیز شروع مرحله اول هدفمندی یارانه ها ، هم عقل و هم مصلحت اینگونه ایجاب می کرد که قوای سه گانه نظام باید در تعامل کامل با یکدیگر باشند و مقام معظم رهبری نیز بارها بر این مهم تاکید داشتند ، و لذا تلاش اینجانب و بسیاری از دوستان در مجلس هشتم ، صرف تعامل حداکثری میان دولت و مجلس بود ، که متاسفانه برخی از این مساله به منظور نیل به اهداف و اغراض خاص سیاسی خود ، سو استفاده کردند و اتهامات مختلفی من جمله ارتباط و جانبداری از دولت را به اینجانب نسبت دادند.
نکته ششم: در واقعه تلخ "11 روز خانه  نشینی آقای احمدی نژاد" در همان روز های نخست،  اینجانب که میزبان نایب رئیس کنگره خلق چین بودم ، با ایشان و هیئت پارلمانی همراه به ملاقات رئیس جمهوری رفتیم که به یکباره متوجه شدیم  که ملاقات رسمی به جای آنکه در نهاد ریاست جمهوری انجام شود در منزلی در اطراف آن صورت گرفت. پس از اتمام ملاقات و سوال اینجانب از علت این کار  و توضیحات ایشان،  تمام تلاش و کوشش اینجانب و دوستان محترم نماینده  در مجلس شورای اسلامی،  در راستای پایان دادن هر چه سریع تر به  این مساله  و همراهی و تبعیت ایشان در موضوعات از رهبری معظم انقلاب بوده است.
نکته هفتم: اینجانب به همراه سایر نمایندگان محترم در مجلس هشتم، با توجه به خیزش های اسلامی و بیداری اسلامی صورت گرفته در منطقه عربی و خاورمیانه و تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم توجه به بیداری اسلامی منطقه،  با حضور بیش از 170 نماینده دیگر فراکسیون بیداری اسلامی را تشکیل را دادیم که بنده حقیر نیز رئیس این فراکسیون بودم . حال چگونه می شود فردی که خود موسس فراکسیون بیداری اسلامی در مجلس  بوده است با جریانی که اعتقادی به بیداری اسلامی ندارد و آن را "بهار" می نامند و "ایرانیت" را آرمان خود می داند هم نوا شود؟!
نکته هشتم: نگاه اینجانب به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی یک نگاه تکلیفی است ؛ و همواره خود را سرباز امام (ره)و رهبر فرزانه انقلاب  دانسته ام ، و در هر کجا و در هر مسئولیتی که افتخار خدمت داشته ام خود را مطیع ولایت می دانم ؛ چه در دانشگاه،  چه در مجلس،  و چه در نطام پزشکی و... . با توجه به مشکلی که در احراز صلاحیت اینجانب برای مجلس نهم پیش آمد ، خود را تماما پایبند به قانون اسلامی و نظر شورای محترم نگهبان می دانم و تنها به عشق نظام ، رهبری ، مردم و پایبندی به قانون سخنی بیان نکرده و سکوت پیشه کردم و خواهم نمود، اما همگان را به توجه و مطالعه سخنان بسیار مهم مقام معظم رهبری که در نماز جمعه قبل از انتخابات مجلس نهم در خصوص صلاحیت ها،  ایراد فرمودند دعوت می نمایم که در زیر به خلاصه ای از مهم ترین آنها اشاره می نمایم :
ایشان با ذکر ۳ نکته مهم درباره صلاحیت کاندیداهای فرمودند :
 نکته اول :  اینکه شورای نگهبان از لحاظ قانونی موظف است صلاحیت ها را احراز کند. و برسد به اینکه صلاحیت وجود دارد، اما توصیه همیشگی این طور بوده که سطح صلاحیت‌ها را آن قدر بالا نبرند که تعداد کمی باقی بمانند.
 نکته دوم : اینکه بعضی‌ها به این نظارت‌های شورای نگهبان معترضند و ممکن است اعتراضشان به جا هم باشد، منتهی باید توجه کنیم که وقتی یک مقام مسئول قانونی مورد اعتماد تصمیمی گرفت تسلیم باشیم و تبعیت کنیم.
نکته سوم : "اعلام میکنم همه بدانند آنها که رد صلاحیت می شوند لزوما آدم های بی‌صلاحیتی نیستند. بلکه فقط در انتخابات نمیتواند به عنوان نامزد شرکت کنند اما ممکن است مقامی که او را ردصلاحیت کرده اشتباه کرده باشد و یا ممکن است صلاحیت‌های فراوان دیگری در زمینه‌های دیگر داشته باشد. لذا نباید اینگونه فکر کنیم که از هستی ساقط شده"
نکته نهم: اما در خصوص انتخابات نظام پزشکی، باید عرض نمایم که بنده نیز با تحلیل شما کاملا موافق بوده و این انتخابات را یکی از سیاسی ترین انتخاب های نظام پزشکی تا این لحظه می دانم. چرا که با توجه به اخباری که از تحرکات جریان سبز و فتنه در اختیار داریم، برنامه ریزی جدی را برای پیروزی در انتخابات نظام پزشکی آغاز کرده اند و تمام تلاش خود را به کار خواهند بست، تا مدیریت بزرگترین نهاد صنفی و غیر دولتی کشور را به دست بگیرند که این خود می تواند فرصتی برای آنها تلقی شود تا جریان مرده خود را بازسازی نمایند و اولین پیروزی  خود را پس از 11سال شاهد باشند، که امید است جامعه فرهیخته پزشکی کشور و نیروهای متعهد ، ارزشی ، انقلابی و دلسوز در جامعه پزشکی بیش از پیش آگاه باشند، و با وحدت  و همدلی همیشگی ، از خانه و سازمان خود صیانت نمایند.
نکته دهم: متاسفانه یکی از آفت های مهمی که امروزه گریبان گیر جامعه مطبوعاتی و رسانه ای کشور و حتی میان گروه های منتسب به اصولگرایان شده است، بیان سخنان و اخباری بدون تحقیق و پشتوانه لازم در خصوص افراد، و قضاوت های سطحی و سخن پراکنی های بی مبناست. این که به صرف شنیده ها و یا با  عبارات گفته می شود؛...کلامی نقل و سخنی پرتاب می شود و زنجیره وار در محافل مختلف  دهن به دهنن می پیچد ، بدون آنکه در صحت و سقم آن مطلب حداقل بررسی صورت گرفته باشد.
در کلام معصومین (ع) ،  حفظ آبروی مومن از حفظ کعبه بالاتر است و احترام دارد. اما متاسفانه امروزه، بردن آبروی افراد مصداق شجاعت و شهامت برخی افراد گردیده است، تا اهداف و اغراض سیاسی خود و گروه متبوع خود را به پیش ببرند،  که این رویه بر خلاف مشی یک انسان مسلمان و شیعه علی ابن ابی طالب (ع) است.
 
با آرزوی توفیقات الهی
دکتر سید شهاب الدین صدر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha