سلامت نیوز :ماندانا ابراهیمی صبح امروز در نشست خبری پنجمین کنگره سراسری سرطان سینه اظهار داشت: سرطان سینه مانند تمام کشورهای دنیا جزو شایعترین سرطان‌ها محسوب می‌شود و طبق آمارهای وزارت بهداشت که معمولاً با آمار روز دو سال فاصله دارد بیش از 8 هزار بیمار جدید در سال به این سرطان مبتلا می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با اشاره به اینکه سن ابتلا به این بیماری در ایران نسبت به کشورهای دیگر پایین‌تر گزارش شده گفت: ممکن است این مسئله به دلیل جوان بودن جمعیت یا اینکه جمعیت جوان بیشتر درگیر این بیماری می‌شوند باشد.

ابراهیمی سن ابتلا به این سرطان را در دنیا 40 تا 49 سال عنوان کرد و افزود: درصدی از افراد زیر 40 سال هم ممکن است درگیر سرطان سینه بشوند که اگر این بیماری زود تشخیص داده شود بیماری طول عمر طبیعی خود را خواهد داشت.

معاون پژوهشی و آموزشی پژوهشکده سرطان سینه اطلاع‌رسانی به جامعه و آموزش مداوم را از راه‌های مؤثر برای تشخیص و درمان زودهنگام دانست و افزود: ما در تشخیص و درمان سرطان سینه چیزی از کشورهای پیشرفته کم نداریم ولی تفاوت ما در این است که آنها بیماری را در مرحله یک و دو تشخیص می‌دهند و ما در مرحله دو و سه.

وی گفت: روحیه همکاری تیمی یکی از عوامل مؤثر در تشخیص درست و بهنگام سرطان سینه است که این فرهنگ چند سالی است که به کمک درمان آمده است.

ابراهیمی ترس از تشخیص سرطان و تغییر حالت فیزیکی بدن را یکی از دلایل اصلی خانم‌ها در مراجعه نکردن به پزشک عنوان کرد و گفت: نوع فرهنگ جامعه و حیا هم برای گرفتن مشاوره و مراجعه به پزشک در بین خانم‌ها مانعی برای تشخیص زود‌رس سرطان سینه است.

معاون پژوهشی و آموزشی پژوهشکده سرطان سینه گفت: تغییر حالت فیزیکی بدن در خانم‌ها یکی از مسائل آزار دهنده پس از درمان سرطان سینه است که خوشبختانه از سال 2000 به مرور به جز موارد پیشرفته نیازی به برداشتن کامل سینه نیست.

وی در مورد محورهای اصلی پنجمین کنگره سرطان سینه گفت: پرداختن به بیماری‌هایی که هنوز به سرطان تبدیل نشده است یکی از سؤال‌های رایج در بین بانوان است که فکر آنها را درگیر می‌کند و ما سعی داریم تا در کنگره امسال با پرداختن به این بیماری‌ها به سؤال‌ها پاسخ دهیم.

به گزارش خبرنگار فارس،کاربرد پزشکی هسته‌ای در تشخیص و درمان، بهبود کیفیت زندگی بیماران و بازتوانی، برگزاری دو کارگاه جراحی زنده یک روز قبل از شروع کنگره در بیمارستان امام خمینی(ره) از جمله مباحث مطرح در پنجمین کنگره سراسری سرطان سینه است که از 22 تا 24 آذر در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha