سلامت نیوز : وزارت بهداشت اعلام کرد: پس از اقدامات نیروی انتظامی در برخورد با چند بیمارستان، مدیریت دفتر نظارت بر درمان وزارت بهداشت به منظور بررسی وضعیت موجود در نحوه استفاده از کراوات و اجبار آن در برخی بیمارستان‌ها و برخورد نیروی انتظامی، با حضور در نیروی انتظامی(پلیس امنیت اجتماعی تهران بزرگ) جلسه‌ای را تشکیل داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ در آن جلسه مقرر شد بیمارستان‌های خصوصی، شئون اسلامی را در نحوه طراحی و استفاده لباس فرم کادر درمان در نظر گرفته و از هر گونه اجبار در استفاده از کراوات و پاپیون خودداری  کنند. همچنین مسئولیت نظارت بر حسن اجرای آن نیز به عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی واگذار شد.

در ادامه تصمیم گرفته شد جلسات مشترک با بیمارستان‌های خصوصی و نیروی انتظامی نیز برگزار شود و مسائل حل و فصل شود. نیروی انتظامی نیز در صورت دریافت گزارش یا مشاهده هر گونه رفتار یا اقدام خلاف شئون اسلامی در مؤسسات پزشکی و به خصوص بیمارستانها، مراتب را به دانشگاه علوم پزشکی مربوطه و وزارت بهداشت اعلام و از هر گونه اقدامات یک طرفه در محیط‌های درمانی اجتناب کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha