یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۴
کد خبر: 62226

در سال جاری قرار بود 1000 میلیارد تومان اعتبار به پزشک خانواده اختصاص داده شود اما این اتفاق رخ نداد و بیمه ها از اعتبارات خود برای اجرای این طرح استفاده می کنند.

1000میلیارد پزشک خانواده تخصیص داده نشد
سلامت نیوز : معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از عدم تخصیص اعتبارات پزشک خانواده خبر داد و گفت: در سال جاری قرار بود 1000 میلیارد تومان اعتبار به پزشک خانواده اختصاص داده شود اما این اتفاق رخ نداد و بیمه ها از اعتبارات خود برای اجرای این طرح استفاده می کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ سید عبد الله عمادی در حاشیه برگزاری اولین همایش فضای مجازی و آسیبهای اجتماعی نوپدید که روز یکشنبه برگزار شد در پاسخ به خبرنگار مهر افزود: درسال جاری درخواست 1000 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح پزشک خانواده و اینکه در 6 ماه دوم بتوانیم تمام کشور را تحت پوشش این طرح قرار دهیم، داده بودیم اما متاسفانه هنوز معاونت نظارت و راهبردی ریاست جمهوری این اعتبار را تخصیص نداده است.

وی تاکید کرد: بیمه ها همچنین از اعتبارات خود برای اجرای طرح پزشک خانواده استفاده می کنند و در حال حاضر در استانهای مازندران، فارس و سیستان و بلوچستان طرح پزشک خانواده اجرایی و در آینده نزدیک در شهرری و اسلامشهر نیز به بهره برداری می رسد.

معاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: قول داده شد است که در سال 92 اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح تخصیص داده شود.به گفته عمادی، در این طرح پزشکانی که ثبت نام می کنند دوهزار و 100 تومان برای هر بیماردریافت و هر پزشک می تواند در ماه دو هزار و 500 بیمار را درمان کند.

وی درمورد تجمیع صندوقهای بیمه ای نیز گفت: تا کنون با شرکت نفت، صدا وسیما، صندوق بیمه ها، بانکها، هواپیمایی و صندوق بیمه آینده سازان جلسه برگزار کرده ایم و در آینده نزدیک تمامی سازمانهای بیمه در سازمان بیمه سلامت تجمیع شده به طوریکه خرید خدمت واحد و یکپارچه انجام خواهد شد و قصد داریم تا پایان سال این اقدام را انجام دهیم.

عمادی در مورد سرپرستی سازمان بیمه سلامت گفت: بر اساس قانون تا 15 اسفند حکم سرپرستی دایراست و پس از آن باید تعیین تکلیف انجام شود.وی در مورد تعیین دکتر صدر برای رئیس سازمان بیمه سلامت گفت: چیزی در این خصوص نشنیده ام.

معاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در مورد همسان سازی دفترچه های بیمه نیز گفت: چنانچه بخواهیم خرید خدمت واحدی انجام دهیم باید دفترچه های درمانی یکسان شود و هم اکنون درحال رایزنی با سازمان تامین اجتماعی هستیم و ممکن است دفترچه های افراد تحت پوشش این سازمان برای استفاده در مراکز ملکی آنان نشان دار شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha