یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۷
کد خبر: 62228

سلامت نیوز : رفته رفته بر شمار دانشگاه‌هایی که در راه زدودن دخانیات از چهره دانشگاه‌ها گام برمی‌دارند افزوده می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ حدود 800 دانشگاه و دانشکده در ایالات متحده آمریکا در سال‌های اخیر استعمال دخانیات در محیط دانشگاه‌ها را منع کرده‌اند. بسیاری از دانشگاه‌ها نیز به سازمان‌های ضد دخانیات پیوسته‌اند تا نسبت به ترویج فضای سالم‌تر در دانشکده‌ها گام بردارند.

دانشگاه‌های امریکن و جورج واشنگتن، که هر دو در ایالت واشنگتن دی سی واقع شده‌اند، ماه جاری تصریح کردند که در سال 2013 استعمال دخانیات در کلیه مکان‌های این دانشگاه ممنوع خواهد بود.

در ماه جولای نیز دانشگاه ماری‌لند عنوان کرده بود که تمامی 12 دانشکده وابسته به این دانشگاه نیز تا ژوئن 2013 عاری از دخانیات خواهند شد.دانشگاه توسان بالتیمور نیز در سال 2010 سیاست‌های منع استعمال دخانیات وضع نمود. ضمن اینکه در سال 2011، دانشگاه ایالت کلمبیا نیز به صف دانشگاه‌های ضد دخانیات پیوست.

بنا بر اعلام مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های ایالات متحده آمریکا، 20 درصد مرگ و میرهای سالانه در این کشور در ارتباط با استعمال دخانیات رخ می‌دهد. همچنین 80 درصد از استعمال‌کنندگان دخانیات، در سنین حدود 18 سال شروع به استعمال دخانیات کرده‌اند. این تحقیقات همچنین نشان می‌دهد، افرادی که تا سن 26 سالگی به سمت دخانیات نرفته‌اند، بسیار بعید است که در آینده نیز به این عادت گرایش پیدا کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha