سلامت نیوز : مادران باردار غذا را در وعده‌های بیشتر و با حجم کمتر مصرف کند و هچنین از خوردن غذاهای نفاخ، سرخ کرده، چرب، پرادویه و بو دار اجتناب کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر بهناز انجذاب دکتری تخصصی بهداشت باروری و عضو هیات علمی دانشکده پرستاری مامایی دانشگاه علوم پزشکی یزد اظهارداشت: تغییرات دستگاه گوارش در دوران بارداری به علت تغییرات هورمونی و بزرگ شدن تدریجی رحم و فشار آن بر روی معده، در دستگاه گوارش تغییراتی بوجود می آید که علائم شایع آن بصورت سوزش سردل، نفخ شکم، کند شدن حرکات روده (یبوست) می یابد.

وی با تاکید بر اجتناب از خالی یا خیلی پر نگه داشتن معده در مادران باردار همچنین توصیه کرد: مادر باردار سعی کند از خم شدن یا خوابیدن به پشت خودداری کند.

وی به انجام تمرینهای مناسب به منظور کاهش و بهبودی سوزش سردل در این دوران اشاره کرد و افزود: به منظور بهبودی و کاهش نفخ شکم در این دوران از مصرف زیاد مواد غذایی نفاخ و سرخ کردنی پرهیز شود.

وی یبوست را از دیگر مشکلات در این دوران دانست و توصیه کرد: مصرف نان سبوس دار (سنگک)، مایعات فراوان، سبزی و میوه، روغن زیتون و آب آلو برای رفع این عارضه نیز مفید است.

این دکتری تخصصی بهداشت باروری با اشاره به بروز بواسیر در این دوران گفت: از آنجایی که یبوست زمینه ساز بواسیر است بنابراین با استفاده از پمادهای موضعی، کمپرس گرم، مصرف سبزی و میوه برای رفع یبوست، می توان درد و التهاب را تسکین داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha