یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۹
کد خبر: 62231

سلامت نیوز : دبیرکل خانه پرستار معتقد است:‌ در حال حاضر دچار کمبود پرستار در کشور نیستیم که بخواهیم برای جبران آن، پرستار وارد کنیم، بلکه به دنبال عدم سامان یابی وضعیت پرستاران، عده‌ای تصمیم می‌گیرند به خارج از کشور مهاجرت کرده یا خانه‌نشین شوند.

محمد شریفی‌مقدم در گفت‌وگو با (ایسنا)، افزود:‌ درهیچ برهه زمانی سابقه نداشته است که آگهی استخدام بزنند اما پرستار داوطلب وجود نداشته باشد.

وی درباره واردات پرستار گفت:‌ پرستار در کشور کم نداریم که نیاز باشد به واردات متوسل شویم. بلکه شماری از پرستاران ما به علت بی‌انگیزگی و وضعیت نامناسبی که دارند به کشورهای دیگر مهاجرت کرده و یا ترجیح می‌دهند خانه‌نشین شده و دست از کار بکشند.

دبیرکل خانه پرستار با بیان اینکه در حال حاضر کمبود پرستار یک معضل جهانی است، اظهار کرد: البته پرستاران خارجی به دلار حقوق دریافت می‌کنند و کمتر از 2- 3 هزار دلار هم نمی‌گیرند. اگر یک سوم این میزان را برای پرستاران داخلی در نظر می‌گرفتند وضعیت کنونی تفاوت می‌کرد.

شریفی‌مقدم با اشاره به نقش حائز اهمیت اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در ماندگاری پرستاران عنوان کرد: حدود دو سال است که مسئولان وعده اجرای این قانون را به پرستاران می‌دهند و پرستاران را امیدوار می‌کنند.

دبیرکل خانه پرستار با بیان اینکه پرستاران تا دو سال هم برای اجرای این قانون شعف داشتند، گفت: اما بعد از اینکه متوجه شدند اتفاقی نمی‌افتد اعتراض کردند که آن هم فایده‌ای نداشت. متاسفانه اکنون بی‌رقبتی و بی‌تفاوتی در جامعه پرستاری وجود دارد و مطابق یک نظرسنجی که در یک بیمارستان انجام شد بیش از 85 درصد آنها از حرفه خود ناراضی بودند. رشته پرستاری جذابیت خود را از دست داده است و وعده‌های مسئولان برایشان تکراری شده است.

وی افزود: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری یک برنامه مترقی است که اگر به صورت کامل اجرا شود، وضعیت فعلی را متحول می‌کند و تاخیر در اجرای آن تنها وضعیت را وخیم‌تر می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha