سلامت نیوز :متخصصان قلب در دانشگاه کالیفرنیا اعلام کردند که با کمک نوع خاصی از تمرین بدنی روی دستگاه تردمیل (دستگاه دویدن ثابت) می‌توانند با دقت بالا احتمال بروز بیماری قلبی را در زنان بالای 65 سال پیش بینی کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این متخصصان هم چنین دریافته‌اند که با بررسی دو شاخص ویژه مربوط به استرس قلب بر روی نوار قلبی در هنگام انجام یک تست تمرین بدنی تردمیل (ETT) می‌توان قدرت و صحت این پیش بینی را افزایش داد.

نتایج این مطالعه می‌تواند برای راهنمایی متخصصان قلب در هنگام انجام تست تردمیل به شیوه‌ای مفیدتر و کارآمدتر در معاینات بالینی سودمند باشد.دکتر ایزرا آمستردام، مشاور ارشد این مطالعه خاطرنشان کرد: مطالعه اخیر آشکار می‌سازد که این تست، ابزاری در دسترس و کاربردی برای تشخیص بیماری عروق کرونری در زنان بالای 65 سال است.

در طول انجام تست ETT، بیماری روی دستگاه تردمیل شروع به تمرین می‌کند و به تدریج که بر سرعت وی افزوده می‌شود، کنترل فشار خون و تهیه نوار قلبی از تغییرات مرتبط با ورزش کردن در فعالیت الکتریکی قلب بیمار صورت می‌گیرد. در بررسی‌های بعدی روی این تست احتمال بروز بیماری قلبی در فرد پیش بینی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha