یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۴
کد خبر: 62235

سلامت نیوز : مدیر گروه اطفال دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن اعلام خبر کاهش شاخص مرگ و میر نوزادان در کشور، گفت: در حال حاضر شاخص مرگ و میر نوزادان در ایران به عدد 15 در 1000 تولد زنده رسیده است. این در حالی است که متوسط جهانی این شاخص عدد 30، در کشورهای منطقه مدیترانه شرقی عدد 26 و در کشورهای صنعتی عدد چهار است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر علی اکبر سیاری در ادامه ضمن اعلام خبر برگزاری هشتمین کنگره اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع کودکان از تاریخ 22 تا 24 آذرماه سال جاری در تهران، درباره ضرورت توجه به «اورژانس‌های شایع کودکان»، گفت: رسیدگی سریع به کودکانی که وضعیت اورژانسی نظیر تشنج، شوک، کما و نارسایی تنفسی پیدا می‌کنند بسیار ضروری است، زیرا وقوع این عوارض برای کودکان خطرناک است و می‌تواند آنها را به مرگ نزدیک کند.

این فوق تخصص گوارش و کبد کودکان افزود: همچنین علاوه بر توجه به اورژانس‌ها، بیماری‌های شایع این قشر از جامعه نیز در این کنگره به بحث گذاشته می‌شوند و پزشکان به تبادل جدیدترین اطلاعات موجود و ارائه تجربیات خود در این زمینه می‌پردازند.

به گفته رییس هشتمین کنگره اورژانسها و بیماریهای شایع کودکان کنگره پیش رو دارای 13 امتیاز بازآموزی برای متخصصان کودکان، پزشکان عمومی، طب اورژانس، جراحان عمومی، بیهوشی، داروسازی و هشت امتیاز بازآموزی برای گروه‌های پرستاری و پیراپزشکی خواهد بود.

سیاری درباره وضعیت سلامت کودکان در کشور توضیح داد: یکی از دستاوردهای بزرگ کشور در زمینه کاهش شاخص مرگ و میر نوزادان است که در حال حاضر به عدد 15 در هر هزار تولد زنده رسیده است. این در حالی است که متوسط جهانی این شاخص عدد 30 ، در کشورهای منطقه مدیترانه شرقی عدد 26 و در کشورهای صنعتی عدد چهار است. باید اضافه کرد ایران در ردیف کشورهای منطقه مدیترانه شرقی قرار می‌گیرد.

رییس هشتمین کنگره اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع کودکان افزود: شاخص مرگ و میر کودکان زیر یک سال، 18 در هر 1000 تولد زنده است. این در حالی است که متوسط جهانی این شاخص عدد 49، در کشورهای منطقه مدیترانه شرقی عدد 36 و در کشورهای صنعتی عدد پنج است.

این فوق تخصص گوارش و کبد کودکان همچنین در توضیح شاخص‌های مربوط به مرگ و میر کودکان زیر پنج سال گفت: ایران دارای پنج میلیون و 600 هزار کودک زیر پنج سال و 18 میلیون کودک و نوجوان شش تا 18 ساله است که روی هم رفته حدود یک سوم جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: شاخص مرگ کودکان در ایران نسبت به کشورهای منطقه بهتر است اما در مقایسه با کشورهای صنعتی بسیار عقب هستیم.هشتمین کنگره اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع کودکان از 22 تا 24 آذر ماه جاری توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و با همکاری سایر مراکز علمی و دانشگاهی ایران در مرکز همایش‌های دانشکده پزشکی تالار ابن‌سینا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha