سلامت نیوز : نتایج یک مطالعه جدید نشان داده است که در بین بیماران مبتلا به سرطان، نه تنها احتمال تشخیص این بیماری در مردان بیش از زنان است بلکه در عین حال احتمال مرگ ناشی از سرطان در مردان به مراتب بیش از زنان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ پزشکان در یک بررسی تحلیلی روی موارد ابتلا به سرطان دریافته‌اند که برای مثال در رابطه با سرطان‌های مرتبط با جنسیت مانند سرطان‌های پروستات و تخمدان، مردان ظرف 10 سال گذشته بیش از زنان در معرض مرگ و میر ناشی از ابتلا به این سرطان‌ها بوده‌اند. به بیان دیگر در سال 2012 میلادی آمار مردان قربانی این سرطان‌ها به دلیل جنسیتشان، 24 هزار و 130 مورد بیشتر بوده است.

دکتر شاهرخ شریعت از متخصصان کالج پزشکی وییل کورنل در نیویورک که در این مطالعه حضور داشته تاکید کرد: این شکاف بین زنان و مردان قربانی سرطان باید از بین برود.وی افزود: از فاکتورهای مهم کاهش این شکاف، بهبود خدمات مراقبت‌های بهداشتی برای هر دو جنسیت است.

این متخصصان با استفاده از «اطلاعات آماری ثبت سرطان آمریکا» از سال 2003 تا 2012 میلادی دریافته‌اند که به طور کلی مردان مبتلا به هر نوع از سرطان شش درصد بیش از زنان سرطانی در معرض خطر مرگ هستند. هم چنین وقتی این مقایسه بین زنان و مردان روی یک نوع سرطان مشترک انجام می‌گیرد، احتمال مرگ و میر مردان 12 درصد بیش از زنان می‌شود.

جزئیات بیشتر این مطالعه آماری در مجله «اورولوژی» به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha