سلامت نیوز :دبیر شورای آموزش تخصصی دندانپزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن اعلام خبر تولید 144 قلم تجهیزات دندانپزشکی که دارای مجوز ساخت و فروش از وزارت بهداشت هستند، گفت: به تدریج اقلامی که به تولید داخلی می‌رسند را از فهرست کالاهای وارداتی کم می‌کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر اکبر فاضل ضمن تاکید بر ضرورت خودکفایی در زمینه تولید تجهیزات دندانپزشکی در کشور، گفت: توانمندی محققان و دانشمندان در کشور بالاست، ضمن آن که صنعتگران داخلی نیز از توانایی تولید و تبدیل ایده به تولید ثروت برخوردار هستند.

وی افزود: بایستی با تعامل و همکاری هرچه بیشتر این زنجیره را کامل کرده و در نهایت تمامی فرآورده‌ها و تجهیزات مورد نیاز کشور را در داخل تولید کنیم.

دبیر شورای آموزش تخصصی دندانپزشکی وزارت بهداشت در ادامه برگزاری «نخستین جشنواره کارآفرینان تولید و تجارت دندانپزشکی» را نیز در راستای گسترش تولید تجهیزات دندانپزشکی تحولی مثبت ارزیابی کرد و با اشاره به اعمال تحریم‌ها علیه ایران و متاثر شدن تجهیزات پزشکی از آن گفت: تحریم‌ها، تهدیدهایی هستند که می‌توان آنها را به فرصت تبدیل کرد. در عمر 30 ساله انقلاب اسلامی نیز تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده‌ایم و مصداق بارز آن پیشرفت‌های قابل ملاحظه در تمامی سطوح علمی است.

فاضل با بیان اینکه در حوزه دندانپزشکی نیز اتفاقات خوبی افتاده و در زمینه تولید برخی تجهیزات در جایگاه جهانی قرار گرفته‌ایم، عنوان کرد: این دستاوردها در امتداد فرمایشات مقام معظم رهبری بدست آمده و امید است با اعطای تسهیلات به صنعتگران و دانشمندان زمینه ارتقای تولیدات بیش از پیش فراهم شود.

دبیر شورای آموزش تخصصی دندانپزشکی وزارت بهداشت در پاسخ به اینکه در حال حاضر در زمینه تولید کدام گروه از تجهیزات دندانپزشکی به خودکفایی رسیده‌ایم، گفت: کالاهایی نظیر یونیت دندانپزشکی و تجهیزات لابراتواری را با کیفیت خوبی در کشور تولید و صادر هم می‌کنیم. دندان مصنوعی هم از جمله این کالاهاست که مصرف بالایی دارد و به 10 کشور دنیا صادر می‌شود.

وی ضمن تاکید بر توسعه صادرات سایر اقلام دندانپزشکی گفت: بایستی تلاش بیشتری در این راستا صورت پذیرفته و پروسه بهبود کیفیت آنها را نیز پیگیری کنیم تا بتوانیم سهم قابل توجهی از بازار جهانی را به خود اختصاص دهیم.

فاضل ضمن اعلام خبر تولید 144 قلم تجهیزات دندانپزشکی که دارای مجوز ساخت و فروش از وزارت بهداشت هستند، عنوان کرد: به تدریج اقلامی که به تولید داخلی می‌رسند را از فهرست کالاهای وارداتی کم می‌کنیم. این حرکت بایستی مستمر باشد.

رییس پژوهشکده علوم دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: با توجه به افزایش نرخ ارز و ضرورت تبدیل تهدیدات ناشی از تحریم‌های اقتصادی به فرصت‌ها، از این پس روند تولید تجهیزات دندانپزشکی در داخل کشور سرعت می‌گیرد. لازم است تسهیلات بازرگانی و گمرکی به منظور تسریع چرخه تولید افزایش یابد.نخستین جشنواره کارآفرینان تولید و تجارت دندانپزشکی (IRDEC 2012) از 28 آذر ماه جاری تا اول دی ماه امسال در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha