سلامت نیوز :رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از هزینه‌ی ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح پزشک خانواده در استان خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر «ناصر خسروی» در جلسه ستاد راهبردی پزشک خانواده استان اظهار کرد: استان‌های چهارمحال وبختیاری، سیستان و بلوچستان و خوزستان از سال ۸۹ به عنوان استان‌های پایلوت برای اجرای طرح پزشک خانواده انتخاب شدند و مقرر شد که این طرح با برطرف کردن مشکلات درهمه‌ی شهر‌های کشور اجرا شود و مردم در نقاط مختلف از نتایج آن بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اهداف طرح پزشک خانواده گفت: صیانت از سلامت خانواده، اجرای عدالت در سلامت و ارائه‌ی خدمات در قالب شیوه‌ی ارجاع و نهایتاً اصلاح شیوه‌ی زندگی مردم از مهم‌ترین اهداف این طرح است.

دکتر خسروی با بیان این‌که فاز نخست سرشماری و ثبت الکترونیکی طرح پزشک خانواده از سال ۸۸ آغاز شد، افزود: سال ۸۸ سرشماری این طرح در همه‌ی شهرستان‌های استان به جز شهرکرد انجام شد و سرشماری این طرح در شهرکرد مرکز استان نیز امسال عملیاتی شد.

وی هزینه‌ی سرشماری طرح پزشک خانواده در سطح این استان را ۳ میلیارد ریال دانست و گفت: ۹۵ درصد جمعیت شهری، ۴۵ درصد جمعیت روستایی ثبت اطلاعات شدند و در مجموع ۵۵ درصد اطلاعات همه‌ی جمعیت استان وارد سامانه شده است.

دکتر خسروی با بیان این‌که بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای بسترسازی و اقدامات اجرای طرح پزشک خانواده هزینه شده است، خاطرنشان کرد: برای استقرار سامانه‌ی سلامت ایرانیان در مرکز شهری و روستایی ۸۰۰ دستگاه رایانه و دیگر ملزومات خریداری شد.

وی از هزینه ۲۵ میلیون ریال اعتبار برای آموزش بهورزان در سطح استان خبر داد و گفت: علاوه‌ بر این بلوک‌بندی و توقیف سمت‌ها برای تیم سلامت در مراکز مجری برنامه انجام شده و تا امروز ۶۰۰ نفر در همه‌ی مراکز شهری بیمه شده‌اند.

دکترخسروی یادآور شد: تا امروز تقریباً بیش از ۲۰ میلیارد ریال توسط دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری برای اجرای بهتر طرح پزشک خانواده هزینه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha