یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۱
کد خبر: 62249

سلامت نیوز :یک پزشک متخصص دیابت گفت: به گزارش فدراسیون جهانی دیابت(IDF)، کشور‌های آسیایی بیشترین مبتلایان به دیابت را دارا هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر منصور خالقی در همایش دیابت که با تلاش شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان و اداره آموزش و پرورش زواره برگزار شد، توضیح داد: از میان کشورهای آسیایی، مردم ایران و استان اصفهان و به خصوص شهرهای زواره، اردستان، خوروبیابانک به دلیل برخورداری از اقلیم گرم و خشک، بیشتر به این بیماری مبتلا می‌شوند.

وی افزود: طبق آمارهای جهانی، بیماران دیابتی در دنیا، هفت درصد و در کشور آمریکا 6 درصد و در کشور ما 15 تا 16 درصد بیماران را تشکیل می‌دهند و علاوه بر مبتلایان به دیابت تعداد کسانی که استعداد و زمینه‌ ابتلا به این بیماری را دارند بسیار زیاد است.

خالقی افزود: استرس و برخورد نشدن صحیح با آن و ایجاد بحران‌های روحی و روانی در افراد یکی از عوامل مهم و اصلی ابتلا به بیماری دیابت به خصوص دیابت نوع 2 است و نمی‌توان در این زمینه نقش کم‌تحرکی، چاقی و پرخوری، زمینه ارثی و هم‌چنین آلودگی‌های نوری و صوتی را در غدد بدن نادیده گرفت.

این متخصص دیابت تصریح کرد: ‌این بیماری می‌تواند خطرات و عوارض نگران‌کننده‌ای بر انسان داشته باشد که از آن جمله می‌توان به عوارض عصبی، چشمی، کلیوی و قلبی و عروقی اشاره کرد.

وی ادامه داد: کاهش وزن، پرخوری، عطش فراوان، پر ادراری، خستگی زودهنگام و ضعف و بیماری، خارش بدن به ویژه در قسمت تحتانی ساق پا از جمله علایم بیماری دیابت است که با مراجعه زودهنگام به پزشک می‌توان از بروز چنین بیماری‌هایی جلوگیری کرد.

دکتر محمد علی گلی، رییس شبکه بهداشت و درمان اردستان نیز در این همایش اظهار کرد: شایع‌ترین علل مرگ و میر در کشور در وهله‌ اول بیماری‌های قلبی عروقی و بعد از آن بیماری دیابت است.

وی افزود: در حال حاضر 13 بیمار دیالیزی در شهرستان اردستان وجود دارد که علت اصلی آن، ابتلا به بیماری دیابت بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha