با تلاش محققانی معدود در جهان از جمله دکتر کامبیز دولت در دانشگاه "راش" آمریکا درمان و اعمال جراحی تومورهای سرطانی در زنان مبتلا به سرطان سینه با استفاده از فناوری نوین Electronic Brachytherapy System در کوتاهترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، دکتر کامبیز دولت، محقق برجسته دانشگاه "راش" آمریکا در این خصوص گفت : این نگرش جدید که بهتر است از آن به فناوری نوین و حیات بخش برای میلیون ها زن در سراسر جهان یاد شود، از قابلیت بالایی در کاهش زمان مورد نیاز برای درمان های پرتویی مربوط به درمان سرطان سینه در مراحل اولیه برخوردار است به طوریکه بازه زمانی 7 هفته ای (برای درمان پرتویی خارجی) را به تنها 5 روز کاهش می دهد.
                                                                                                                     
 به گفته وی، در نتیجه بیماران بیشتری ممکن است تصمیم گرفته و ترغیب شوند که از این فناوری نوین درمانی استفاده کنند.

 به نظر می رسد اکنون زنانی که در مراحل نخست ابتلا به سرطان سینه قرار دارند، شیوه درمانی مناسب و امیدوارکننده ای همچون Axxent Electronic Brachytherapy System را در اختیار داشته باشند تا با استفاده از آن به کاهش احتمال بازگشت مجدد تومورهای سرطانی با استفاده از منبع اشعه ایکس کوچک شده امیدوار باشند. در این تکنیک از پرتوی ایکس به صورت کاملا منطقه ای و هدفمند در از بین بردن تومورهای سرطانی استفاده می شود.

 با استفاده از این فناوری نوین درمان سرطان سینه تنها در 10 تا 15 دقیقه و دو بار در روز و 5 روز متوالی صورت می گیرد. مطالعات اخیر نشان داده اند که بسیاری از بیماران به جهت طولانی بودن درمان های فعلی تمایلی به استفاده از درمان های پرتویی ندارند. 

به گزارش مهر، این محقق برجسته ایرانی می گوید : بخش کلیدی که این فناوری نوین را از رژیم های درمانی پرتویی ویژه سرطان متمایز می کند ایزوتوپ پرتوزایی است که طی آن امکان روشن یا خاموش کردن منبع اشکه ایکس، آن هم به صورت دلخواه وجود داشته و بدین ترتیب استفاده از آن را در هر نوع محیط و شرایطی فراهم کرده است.                            

   این فناوری نوین عمدتا با هدف مورد حمله قرار دادن تنها تومورهای سرطانی به کار گرفته خواهد شد تا بدین وسیله آسیبی به سایر بافت های سالم وارد نشود. این فناوری از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تایید شده و از این رو دیگر نیازی به قرار گرفتن بیمار در محیط های فوق العاده حفاظت شده از پرتوها و سپرهای ویژه نیست.

 به گزارش مهر، دکتر دولت معتقد است استفاده از فناوری نوین Axxent Electronic Brachytherapy System  جهش قابل توجهی به تحقیقات مربوط به درمان سرطان خواهد داد.
 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha