سلامت نیوز بابک دین پرست افزود: دستورالعمل مذکور در تاریخ 13 آذر به تمام استانداران و روسای شوراهای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سراسر کشور ابلاغ شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی گفت: به منظور ترسیم فرآیند برخورد قانونی با مراکز غیرمجاز و متخلف درمان سوءمصرف موادمخدر و روانگردانها، جلسه‌ای با مسئولیت معاونت کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر و با حضور نمایندگان تام‌الاختیار وزارتخانه‌های بهداشت، تعاون،کار و رفاه اجتماعی، کشور، دادستانی کل کشور، نیروی انتظامی و سازمان بهزیستی برگزار و به تهیه دستورالعمل مشخصی منجر شد که نهایتاً از سوی مصطفی محمدنجار دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر برای اجرای دقیق به تمام استانداران و روسای شوراهای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سراسر کشور ابلاغ شد.

این مقام مسئول در ستاد مبارز با مواد مخدر عنوان کرد: کمیته‌ای با عنوان «کمیته ساماندهی مراکز غیر مجاز و متخلف درمان سوء مصرف موادمخدر و روانگردانها» با ترکیب نمایندگان دادستانی، دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی، اداره‌کل اطلاعات، اداره‌کل بهزیستی و به ریاست دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر در سطح استانهای کشور تشکیل می‌شود و وظیفه‌اش در دو حوزه شناسایی دقیق و برخورد با مراکزی است که بدون اخذ مجوز فعالیت از مراجع ذیصلاح در سطح استان فعالیت دارند و دارای تخلفات محرز و مشخص هستند.

وی افزود: شناسایی و تعیین مراکز درمان سوء مصرف موادمخدر و روانگردانها که دارای مجوز قانونی هستند و فعالیت آنها مغایر با قوانین و مقررات ابلاغی از سوی مراجع ذیصلاح تشخیص داده می‌شود.

دین پرست ادامه داد: کمیته ساماندهی مراکز غیر مجاز و متخلف درمان سوءمصرف موادمخدر و روانگردانها ظرف مدت ۲ هفته از تاریخ ابلاغ این دستورالعمل، باید لیست‌های مراکز غیرمجاز موضوع این دستورالعمل را تهیه و در اختیار استاندار و رئیس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان قرار دهد.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: استانداران و روسای شوراهای هماهنگی نیز می‌بایست حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز از زمان دریافت فهرست‌های مربوطه با برگزاری جلسه شورای هماهنگی و در چهارچوب مقررات و ضوابط، نسبت به برخورد قانونی با مراکز غیر قانونی و تمام عوامل متخلف و مرتبط با مرکز اقدام کنند.

دین پرست گفت: به منظور آگاهی دقیق آحاد جامعه از «مشخصات کامل و آدرس مراکز مجاز درمان و کاهش آسیب سراسر کشور» و همچنین «خطرات و عواقب ناگوار ناشی از معرفی مددجویان به مراکز غیر مجاز» مقرر شده است تا تمهیدات لازم از طریق شوراهای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سراسر کشور با اطلاع‌رسانی دقیق صورت گیرد.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر از مردم خواست چنانچه اطلاعی از فعالیت مراکز غیر مجاز یا تخلف مراکز مجاز درمان سوء مصرف موادمخدر و روانگردانها دارند. اطلاعات مربوطه را به طریق مقتضی در اختیار دستگاه‌های ذیربط از جمله شوراهای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سراسر کشور در مراکز استانها و شوراهای فرعی مبارزه با موادمخدر در شهرستانها قرار دهند.

این دستورالعمل برای  هماهنگی و نظارت هرچه بهتر و کاملتر به وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ اطلاعات، دادستان کل کشور، فرماندهی انتظامی کشور و رئیس سازمان بهزیستی ابلاغ شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha