سلامت نیوز : وزیر بهداشت با اشاره به جلسات برگزار شده برای توسعه برنامه پزشک خانواده به شهرها، از قول مساعد معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری برای تامین اعتبارات و برافروخته‌تر شدن چراغ برنامه پزشک خانواده شهری خبر داد.

دکتر مرضیه وحید دستجردی در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: به منظور توسعه برنامه پزشک خانواده در شهرها جلسات مختلفی را با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین سرپرست سازمان بیمه سلامت ایرانیان داشته‌ایم به زودی شاهد خواهید بود که چراغ برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در چند دانشگاه علوم پزشکی دیگر روشن خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌گذاریم چراغ پزشک خانواده خاموش و یا کم‌ سو شود، افزود: گزارشی را در مورد برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع و توسعه آن به شهرها به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری ارائه داده‌اند و این معاونت قول داده‌ است چراغ برنامه پزشک خانواده در شهرها روشن‌تر و برافروخته‌تر شود و بودجه خوبی را نه تنها برای امسال، بلکه برای سال آینده برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در نظر بگیرند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی برای توسعه برنامه پزشک خانواده اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: وزارت بهداشت برای توسعه برنامه پزشک خانواده در شهرها صد درصد آمادگی دارد. برخی دانشگاه‌ها نیز عنوان کرده‌اند که حتی مراحل مربوط به ثبت‌نام و تشکیل پرونده الکترونیک را آغاز کرده‌اند. به عنوان مثال رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برای بیستمین بار آمادگی خود را برای اجرای این برنامه اعلام کرده است البته باید بازرسان سازمان بیمه سلامت نیز بازرسی‌های لازم را انجام و پس از تایید آنها برنامه پزشک خانواده در استان و شهر مربوطه آغاز شود.

دستجردی درباره استقبال پزشکان از برنامه پزشک خانواده نیز گفت: در برخی از شهرها بیش از صد درصد و حدود 120 درصد از پزشکان ثبت‌نام داشته‌اند. پرسنل بهداشتی نیز مانند ماماها و پرستاران به میزان کافی در این برنامه ثبت‌نام کرده‌اند.

وی گفت: به دنبال اقدامات انجام شده، تعدادی از دانشگاه‌های علوم پزشکی تا پایان امسال برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع را آغاز خواهند کرد. برای ماه جاری نیز حداقل یکی از دانشگاه‌ها تحت پوشش برنامه پزشک خانواده قرار خواهد گرفت.

وزیر بهداشت در پایان با بیان اینکه تامین اعتبارات توسعه پزشک خانواده شهری را به شدت پیگیریم، گفت: سازمان‌های بیمه‌گر نیز برای اجرای این برنامه آمادگی نسبی دارند. امیدواریم بودجه‌های لازم هر چه سریعتر از سوی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری فراهم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha