سلامت نیوز : متخصصان چینی در یک آزمایش جدید دریافته‌اند که بین نوعی عفونت مقاربتی با افزایش خطر ابتلا به سرطان‌های گلو ارتباط وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این متخصصان می‌گویند: نوعی عفونت مقاربتی ناشی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) که معمولا تصور می‌شود با بروز سرطان دهانه رحم مرتبط باشد در عین حال می‌تواند خطر ابتلا به سرطان‌های تارهای صوتی و حنجره را تا پنج برابر افزایش دهد.

این متخصصان که نتایج آزمایشات خود را در مجله «بیماریهای عفونی» منتشر کرده‌اند، با بررسی نتایج حاصل از مطالعه قبلی که طی دو دهه گذشته انجام گرفته‌ متوجه شدند 28 درصد از مبتلایان به سرطانهای حلق و حنجره دارای بافت سرطانی هستند که تست تشخیص ویروس پاپیلومای انسانی در آنها مثبت است یا به عبارت دیگر آلوده به این ویروس هستند.

به گزارش مدیکال تودی،‌ دکتر «شانگ وی لی» از متخصصان آکادمی علوم پزشکی چین و کالج پزشکی دانشگاه پکینگ که سرپرستی این مطالعه را بر عهده داشته می‌گوید: در این مطالعات معلوم شد عفونت HPV بویژه نوع خطرناک آن موسوم به HPV-16 به میزان چشمگیری با خطر سرطانی شدن سلولهای حنجره توام است.

این متخصصان همزمان با انجام یک بازبینی وسیعتر، 12 مطالعه قبلی را تجزیه و تحلیل و سلولها و بافتهای سرطانی و غیرسرطانی را در مجموع در 630 بیمار مقایسه کردند.آنها دریافتند که ظاهرا بافت‌های سرطانی گلو در مقایسه با بافت‌های غیرسرطانی، 5.4 برابر بیشتر آلوده به عفونت HPV هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha