یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۵
کد خبر: 62274

سلامت نیوز : دبیر انجمن علمی طب فیزیکی و توانبخشی با بیان اینکه امروز انجام ورزش‌هایی نظیرایروبیک، پیلاتس، بدنسازی، ماساژدرمانی و درمان با PRP در برخی مراکز به صورت غیراصولی برای متخصصان طب فیزیکی دغدغه ایجاد کرده است، گفت: همچنین وسایلی نظیر کفش‌هایی با پاشنه‌های نامرئی برای بلند شدن قد، کاهش وزن با قرص‌های چربی‌سوز یا سایر وسایل ورزشی برای کاهش وزن، جنبه تبلیغاتی دارند و از جایگاه مشخصی در طب فیزیکی و توانبخشی برخوردار نیستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر سید احمد رییس‌السادات در نشست خبری که به مناسبت برگزاری شانزدهمین کنگره طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران ترتیب داده شده بود، با تاکید بر اینکه ورزش درمانی هم نظیر دارو درمانی شرایط خاصی دارد، گفت: نوع ورزش بایستی متناسب با شرایط فیزیکی و وضعیت زمینه‌ای فرد انجام شود.

وی ادامه داد: توصیه به انجام ورزش بدون در نظر گرفتن وضعیت جسمانی فرد و وجود برخی بیماری‌های همراه، صحیح نیست. به عنوان مثال انجام حرکتی نظیر دراز و نشست برای شخصی که پوکی استخوان دارد، به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

رییس‌السادات درباره استفاده از وسایل ورزشی تعبیه شده در پارک‌ها به منظور انجام ورزش‌های همگانی، عنوان کرد: استفاده از این وسایل به ویژه برای کودکان که در سن رشد هستند و همچنین سالمندان بایستی زیر نظر پزشک انجام شود.

دبیر انجمن علمی طب فیزیکی و توانبخشی با بیان اینکه امروز انجام ورزش‌هایی نظیر ایروبیک، پیلاتس، بدنسازی، ماساژدرمانی و درمان با PRPبرای متخصصان طب فیزیکی دغدغه ایجاد کرده است، گفت: همچنین وسایلی نظیر کفش‌هایی با پاشنه‌های نامرئی برای بلند شدن قد، کاهش وزن با قرص‌های چربی‌سوز یا سایر وسایل ورزشی برای کاهش وزن، جنبه تبلیغاتی دارند و از جایگاه مشخصی در طب فیزیکی و توانبخشی برخوردار نیستند.

وی افزود: البته جوانان به این علت که آستانه تحمل بالاتری دارند، ممکن است عوارض ناشی از استفاده از این وسایل را که به کرات در شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شوند را دیرتر بروز دهند، اما این وسایل در افراد مستعد نظیر کودکانی که در سن رشد هستند و در سالمندان زودتر باعث ایجاد صدمه می‌شوند.

در ادامه این نشست خبری، دکتر پرویز مژگانی، دبیر علمی شانزدهمین کنگره طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران ضمن تاکید بر لزوم تعامل میان رشته‌ای برای حل برخی مشکلات نظیر درد، عنوان کرد: در کنگره پیش‌رو یک پانل مشترک با حضور متخصصان جراحی اعصاب، داخلی مغز و اعصاب، کودکان، رماتولوژی، روانپزشکی و رشته‌های پیراپزشکی نظیر فیزیوتراپی، کار درمانی و گفتار درمانی پیرامون کنترل درد برگزار خواهد شد.

همچنین دکتر شریف نجفی، دبیر اجرایی شانزدهمین کنگره طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران به تبیین موضوعات دو پانل آموزشی و پنج کارگاه تخصصی این کنگره پرداخت و گفت: کنترل درد، جایگاه متخصصان طب فیزیکی در برنامه پزشک خانواده از جمله مباحثی هستند که در این دو پانل مورد بررسی قرار می‌گیرند. همچنین MRI، طب سوزنی، درمان دستی، PRP و درمان اسپاسم عضلانی موضوعاتی هستند که در کارگاه تخصصی به بحث گذاشته می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha