سلامت نیوز : مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: بیماری‌های قلبی - عروقی عامل اصلی مرگ و میر در استان است.

دکتر «ناهید خادمی» در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان این‌که بیماری‌های قلبی و عروقی علت 40 درصد مرگ و میر در استان است، اظهار کرد: 4100 نفر در سال 88 بر اثر ابتلا به این بیماری‌ها فوت کردند که این آمار در سال 89 به 4118 نفر و سال پیش به 4200 نفر رسید.

به گفته‌ی وی، به طور میانگین سالانه 4500 نفر در استان بر اثر ابتلا به بیماری‌های قلبی - عروقی جان خود را از دست می‌دهند.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه، عامل دوم مرگ و میر در استان را حوادث غیرعمد برشمرد و افزود: این قبیل حوادث در سه سال اخیر 12.5 درصد آمار مرگ و میر سالانه استان را به خود اختصاص داده است.

خادمی با اشاره به این‌که سالانه 1200 نفر در استان بر اثر حوادث غیرعمد می‌میرند، گفت: 1340 نفر در سال 88، 1116 نفر در سال 89 و سال پیش 1200 نفر بر اثر این قبیل حوادث جان خود را از دست دادند.

وی، ابتلا به سرطان‌ها و تومورهای مختلف را سومین علت مرگ و میر کرمانشاهیان دانست و گفت: 1184 نفر در سال 88 و 1150 نفر سال 90 بر اثر ابتلا به انواع سرطان و تومور جان خود را از دست دادند.

به گفته‌ی خادمی، سرطان‌ها و تومورها در سال‌های اخیر با گرفتن جان 1100 نفر در سال، 10 درصد آمار مرگ و میر سالانه استان را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه یادآور شد: بیماری‌های زمان تولد، دستگاه تنفسی، بیماری‌های روانی و اختلالات رفتاری، بیماری‌های عفونی و انگلی، بیماری‌های دستگاه گوارش، ناهنجاری‌های مادرزادی و کروموزومی، بیماری‌های دستگاه ادراری - تناسلی و خودکشی به ترتیب علل بعدی مرگ و میر در استان کرمانشاه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha