سلامت نیوز : معاون درمان وزارت بهداشت گفت: بارها وزارت بهداشت اعلام کرده است که 60 درصد بیمارستان‌های کشور در برابر زلزله مقاوم نیستند ولی از آنجا که اعتبارات محدود است، وزارت بهداشت بیمارستان‌ها را اولویت‌بندی کرده است.

دکتر سیدحسن امامی‌رضوی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد:‌ ساخت بیمارستان هزینه زیادی در بر دارد و این هزینه‌ها نیز سالانه افزایش می‌یابد ولی اعتباراتی که برای ساخت بیمارستان‌ها در بودجه‌های عمرانی دیده می‌شود محدود هستند.

وی افزود: در دو سال اخیر و مخصوصا در سال 91 که اعتبارات عمرانی به صفر رسید، ساخت بیمارستان‌ها نیز به کندی پیش رفت. البته این موضوع به معنای توقف ساخت بیمارستان‌ها نیست زیرا وقتی قرار است برای مکانی بیمارستان ساخته شود پس حتما نیازسنجی شده و باید تکمیل شوند.

امامی‌رضوی ادامه داد: دو دسته بیمارستان در سطح کشور در حال ساخت است، برخی از آنها جایگزین بیمارستان‌های فرسوده هستند و برخی دیگر در مناطق جدید و با توجه به نیاز ساخته می‌شود.

وی در خاتمه با بیان اینکه بیمارستان از ضروریت‌های ارایه خدمات پزشکی است، همچنین خاطرنشان کرد: در وزارت بهداشت رویکردی به سمت بیمارستان‌های تک تخصصی نیست چرا که نوع خدمات بیمارستان عمومی برای مردم ضروری‌تر است. بیمارستان تک‌تخصصی هم هزینه‌ بیشتری در بر دارد و هم این که اثربخشی کمتری دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha