انجام رفتارهای عجیب و غیرمعمول، انجام برخی رفتارهای نمایشی و بسیاری ویژگی‌های دیگر جزو خصوصیات مبتلایان به اختلال شخصیت است.

سلامت نیوز : ازدواج، باعث درمان بیمار مبتلا به روانپریشی یا بیمار مبتلا به اسکیزوفرنیا نمی‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ الهه کرمی کار‌شناس اداره سلامت روان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ازدواج برای هر دختر یا پسر جوانی با استرس و نگرانی توام است اگر برای این نگرانی‌ها از قبل چاره اندیشی نشده باشند برای سلامت روانی بیمار مضر است.

وی افزود: بسیاری از خانواده‌ها پس از ازدواج فرزندشان که دچار بیماری روانی است با نتایج عکس آن چیزی که توقع داشتند مواجه می‌شوند و از آنجایی که فرد با ازدواج زندگی مستقل تشکیل می‌دهد و مسئولیت‌هایش افزایش پیدا می‌کند، این افزایش مسئولیت‌ها عامل تنش و اضطراب هستند به همین دلیل باید این بیماران همیشه تحت نظر پزشک و درمان‌های دارویی باشند تا این استرس‌ها باعث تشدید علائم بیماری آن‌ها نشود.

کرمی تصریح کرد: امکان دارد یک بیماری خفیف مانند اشکال مختلف اختلالات اضطرابی و یا رگه‌هایی از اختلال شخصیت، گرفتاری‌های فراوانی در زندگی ایجاد کند. بعضی بیماری‌ها مانند وسواس چه در زندگی مشترک و چه در رفتار با همسر و تربیت بچه‌ها واقعا دردسرساز خواهد بود. پس بهتر است برای لذت خود بیمار از زندگی در درجه اول توصیه کنیم درمان شود و سپس ازدواج کند.

این کار‌شناس روان گفت: انجام رفتارهای عجیب و غیرمعمول، انجام برخی رفتارهای نمایشی و بسیاری ویژگی‌های دیگر جزو خصوصیات مبتلایان به اختلال شخصیت است. متاسفانه بعضی از انواع آن‌ها چنان جذابیت ایجاد می‌کنند که توسط شخص مقابل به محبت و علاقه تعبیر و تفسیر می‌شود این گروه‌ها چون به پزشک مراجعه نمی‌کنند و همه مردم این رفتار‌هایشان را به حساب عادات و خصوصیات آن‌ها می‌گذارند، قطعا هیچ سابقه پزشکی و درمانی هم ندارند.

وی بیان کرد: این گروه‌ها با اینکه بسیار دردسرساز هستند و زندگی با آن‌ها رنج و گرفتاری‌های زیادی دارد اما چون ظاهرا مشکل واضح روان پزشکی ندارند، همواره ویژگی‌های شخصیتی بیمارگونه و پاتولوژیک آن‌ها مخفی می‌ماند و ازدواج‌هایشان به سهولت انجام می‌گیرد.

کرمی خاطرنشان کرد: این افراد عنوانی از بیماری روان پزشکی ندارند لذا طرف مقابل آن‌ها نمی‌تواند به جایی مراجعه کند و متوجه شود این فرد بیمار است. اغلب زندگی‌های این افراد به شکست منجر می‌شود لذا به لزوم و ضرورت مشاوره ازدواج تاکید می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha