سلامت نیوز : رییس مركز بهداشت استان مركزی از شیوع نوع جدید آنفلوآنزا در اراك خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ دكتر بابك عشرتی افزود:این نوع آنفلوآنزا با بدن درد شدید، تب و لرز، سردرد، نارسایی دستگاه گوارشی،گلودرد و آب ریزش از بینی و چشم،ترشحات تنفسی زیاد،سرفه،قرمزی و عفونت مخاط چشمی همراه است.

وی اظهار كرد:مراجعه به مراكز درمانی اراك با علائم مذكور در هفته های اخیر افزایش یافته و مردم باید رعایت بهداشت فردی و پیشگیری را جدی بگیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی اراك بیان كرد: شدت علایم بالینی این نوع آنفلوآنزا نسبت به نوع رایج بیشتر است و زمان درمان آن نیز طولانی است.

وی بیان كرد:احتمال انتشار ویروس این نوع آنفلوآنزا از طریق حضور در تجمعات انسانی و محیط های سربسته نظیر كلاس های درس مدارس و دانشگاه ها و اتوبوس ها افزایش می یابد.

عشرتی عنوان كرد:شستشوی مكرر دست ها با آب و صابون و استفاده از دستمال هنگام سرفه و عطسه در پیشگیری از ابتلا به این نوع آنفلوآنزا مهم است.

وی توضیح داد:خانواده ها در صورت مشاهده علایم آنفلوآنزا در فرزندان دانش آموز خود از فرستادن آنان به مدارس خودداری كنند.

رییس مركز بهداشت استان مركزی اظهار كرد:در كنار درمان دارویی،برای بهبود سریعتر این نوع آنفلوآنزا نوشیدن مایعات داغ، بُخور و استراحت در منزل توصیه می شود.

عشرتی در پایان تصریح كرد:با توجه به اینكه كودكان، سالمندان و افراد دارای نقص ایمنی در برابر ویروس این آنفلوآنزا حساسیت بیشتری دارند،رعایت بهداشت فردی و تزریق واكسن آنفلوآنزا برای آنان مفید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha