محک از بدو تاسیس تا به امروز بیش از 10 هزار و پانصد کودک مبتلا به سرطان را تحت پوشش قرار داده و در حال حاظر پنج هزار و دویست کودک را حمایت می کند.

بیمارستان محک پذیرای کودکان مهاجر تحت نظارت کمیساریای عالی پناهندگان

قائم مقائم مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از کودکان سرطانی (محک) در گفتگو با مهر گفت: موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان با نام اختصاری محک فعایت خودش را از سال 1370 شروع کرده و در حال حاضر در حدود 16 سال است که فعالیت می کند.

مهندس اراسب احمدیانی گفت : فعالیت اولیه محک در بخش خدمات حمایتی به کودکان مبتلا به سرطان و خانواده آنها بوده و این حمایت شامل استقرار مدد کاران داوطلب محک در بیمارستان هایی بوده که بخش سرطان خون اطفال دارند و بچه ها در اولین قدم های رسیدن به بیمارستان در صورت بیمه نبودن توسط مدد کاران بیمه می شوند و بعد از آن کلیه خدمات تشخیصی ، دارو ، ایاب و ذهاب در تهران و از شهرستان ها به تهران و پرداخت سالی 3 نوبت لباس و لوازم تحریر و همه آنچه که نیاز دارند برای اسکانشان در تهران توسط حلقه های زنجیره ای حمایتی محک فراهم می شود .

وی خاطر نشان کرد : از سال 1376 مسئولان محک به فکر ساخت یک نقاهتگاه مرتبط با سرطان اطفال بودند که این فکر تبدیل شد به یک بیمارستان فوق تخصصی که زمین این بیمارستان در سال 1376 از سازمان زمین های شهری به مساحت چهار هزار و چهارصد متر مربع خریداری شد و درسال 1378 عملیات ساختمانی آن آغاز گردید.

قائم مقائم انجمن خیریه محک همچنین افزود : در سال 1380 عملیات ساختمانی، طی دو سال به پایان رسید و بیمارستان به مساحت 18 هزار متر مربع ساخته شد و بعد از آن 3 سال تجهیز و دریافت مجوزهای آن از وزارت بهداشت به طول انجامید . تا در نهایت از ابتدای امسال بیمارستان فوق تخصصی اطفال محک (کودکان سرطانی ) فعالیت خودش را آغاز کرد .

وی ادامه داد : این بیمارستان دارای 120 اتاق است که توانایی نگهداری 120 کودک به همراه والدین آنها را دارد و بخش های تخصصی تشخیص شامل سیتی اسکن ، رادیو لوژی ، سونوگرافی و ام آر آی و بخش شیمی درمانی و اتاق های ICU و بخش فیزویو تراپی و فضاهای شادی و بازی برای کودکان بعلاوه اتاق های عمل کاملا مجهز و اوژانس است.

مهندس احمدیانی در خصوص کودکان سرطانی تحت پوشش محک گفت : محک از بدو تاسیس تا به امروز بیش از 10 هزار و پانصد کودک مبتلا به سرطان را تحت پوشش قرار داده و در حال حاظر پنج هزار و دویست کودک را حمایت می کند .

وی گفت : ما علاوه بر این حمایت از کودکان ایرانی ، بچه های پناهنده افغانی و عراقی مبتلا به سرطان را هم تحت قرار دادی با کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل زیر چتر حمایتی محک قرار داده ایم، تا آنها هم از خدمات این بیمارستان بهره مند شوند .

قائم مقائم انجمن خیریه حمایت از کودکان سرطانی خاطر نشان کرد : محک کلیه کودکان زیر 16 سال که مبتلا به انواع سرطان ها هستند و در بیمارستان های دولتی درمان می شوند را تحت حمایت خود قرار می دهد و از ابتدای سال 86 که بیمارستان محک کار خود را آغاز کرده امر درمان این کودکان هم می تواند در این بیمارستان انجام شود.
 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha