سلامت نیوز :  متخصصان روانشناسی دانشگاه کونکوردیا در یک مطالعه جدید تاکید کردند: خشم از عوامل موثری است که موجب وخیم‌تر شدن اختلالات اضطرابی می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این متخصصان می‌گویند: برای میلیون‌ها نفر از مردم سراسر جهان که به اختلال اضطراب عمومی (GAD) مبتلا هستند، خشم از عوامل مهم تشدید کننده این اختلال است.

دکتر «سونیا دی شنز» با مشاوره پروفسور «میشل دوگاس» استاد روانشناسی دانشگاه کونکوردیا در این مطالعه دریافته است که بین دو اختلال خشم و اضطراب رابطه مستقیم و تنگاتنگی وجود دارد در حالی که این رابطه تاکنون به خوبی درک نشده است.

«دی شنز» در این باره خاطرنشان ساخت: یافته جدید بسیار جالب توجه است چون نشان می‌دهد که تحریک پذیری بعنوان یکی از مشکلات رفتاری از خانواده خشم و عصبانیت در واقع یک فاکتور قابل توجه برای تشخیص اختلال اضطراب عمومی است. در اختلال اضطراب عمومی بیمار نسبت به تمام امور و کارهای عادی روزمره دچار نگرانی افراطی و غیرقابل کنترل می‌شود و اغلب توان فرد را برای انجام وظایف معمول مختل سازد. مبتلایان به اختلال اضطراب عمومی دائم نگران عادی‌ترین موضوعات زندگی شامل سلامتی، مسائل مالی و روابط‌شان هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha