نخستین مورد مرگ ناشی از ابتلا به بیماری آنفلوانزای مرغی در جزیره "بالی" اندونزی دیده شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازسامانه اینترنتی جاكارتا پست، تازه‌ترین قربانی آنفلوانزای مرغی در اندونزی كه یك زن ‪ ۲۹‬ساله است، هفته گذشته با دارا بودن علایم این بیماری در یكی از بیمارستان‌های جزیره تفریحی گردشگری بالی بستری شده بود، روز گذشته فوت كرد.

"نیومان كاندون" مقام مسوول در وزارت بهداشت اندونزی با تایید این خبر گفت: نتایج حاصل از آزمایشات انجام شده بر روی نمونه‌های جمع‌آوری شده از این بیمار، ابتلای وی به ویروس "ان.‪.۵‬اچ.‪ (N5H1) "۱‬را تایید می‌كند.

براساس این گزارش، مقامات بهداشتی اندونزی هم‌اكنون در حال بررسی امكان ابتلای دختر پنج ساله این زن به آنفلوانزای مرغی كه در تاریخ ‪ ۳‬اوت (‪۱۲‬ مرداد) سال جاری در بیمارستان فوت كرده بود، هستند.

جزیره بالی اندونزی بواسطه برخورداری از جاذبه‌های فراوان گردشگری از مناطق بسیار مهم صنعت توریسم این كشور محسوب می‌شود.

بر اساس گزارش دریافتی، مسوولان گردشگری اندونزی از امكان تاثیرات منفی شیوع آنفلوانزای مرغی در جزیره بالی بر روی جذب گردشگر این منطقه ابراز نگرانی كرده‌اند.

با مرگ این زن، آمار كنونی قربانیان آنفلوانزای مرغی در اندونزی به ‪۸۲‬ نفر در چهار سال گذشته رسید.

به گزارش ایرنا، از زمان شیوع آنفلوانزای مرغی در جنوب شرق آسیا از سال ‪ ۲۰۰۳‬میلادی، اندونزی تاكنون با ‪ ۱۰۳‬مورد ابتلای انسانی به این بیماری مواجه بوده است.

مركز بهداشت جهانی اعلام كرد از سال ‪ ۲۰۰۳‬بالغ‌بر ‪ ۲۷۹‬مورد ابتلای انسانی به آنفلوآنزای مرغی از اقصی نقاط جهان گزارش شد كه از این تعداد، ‪ ۱۶۹‬نفر جان باختند.

آنفلوآنزای مرغی عمدتا یك عارضه خاص طیور محسوب می‌شود اما در سال ‪۱۹۹۷‬ برای نخستین بار ابتلای انسان به این بیماری از هنگ كنگ گزارش شد.

تقریبا در همه موارد گزارش شده، ابتلای انسان به ویروس آنفلوانزای مرغی از طریق تماس با طیور صورت گرفته اما در چند مورد در هنگ كنگ و ویتنام احتمال سرایت بیماری از انسان به انسان گزارش شد اما قابل تایید نبود.

انتقال بیماری از انسان به انسان می‌تواند نشانه‌ای از ایجاد جهش در ویروس باشد كه در این صورت احتمال بروز همه‌گیری جهانی قوت می‌گیرد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha