سلامت نیوز :  معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به رایگان شدن دارو و ویزیت در سطح یک طرح پزشک خانواده،‌ گفت: مراجعه ماهانه بیماران به پزشکان خانواده محدود می‌شود و بدین ترتیب هر بیمار ماهانه دو تا سه مرتبه بیشتر نمی‌تواند از خدمات درمانی پایه رایگان استفاده کند.

سید عبدالله عمادی در گفت‌وگو با (ایسنا)، تاکید کرد: بدین ترتیب مراجعه ماهانه بیش از دو تا سه مرتبه بیماران به پزشکان خانواده مشمول دریافت «فرانشیز» می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: برخی قوانین برای این است که افراد سوء استفاده نکنند و با توجه به رایگان بودن خدمات ویزیت و دارویی در سطح یک پزشک خانواده مراجعه بیش از حد هر بیمار سبب محدود شدن استفاده دیگران و ارائه خدمات به آنها می‌شود و بدین ترتیب محدودیت‌هایی برای افراد سودجو ایجاد می‌شود.معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه از مستثنی شدن "بیماران خاص" از این قاعده خبر داد.

عمادی همچنین از ماده پیش‌نویس لایحه "اصلاح قانون تامین اجتماعی" که بر اساس آن از بیمه شدگان تامین اجتماعی که بیشتر از حد متوسط سالیانه از خدمات درمانی مراکز ملکی این سازمان استفاده کنند «فرانشیز» دریافت می‌شود، حمایت کرد.

در پیش‌نویس قانون تامین اجتماعی که از سوی سازمان تامین اجتماعی به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال شده، آمده است: بیمه‌شدگانی که از خدمات درمانی کمتری در طول سال استفاده می‌کنند به گونه‌ای که کمتر از میانگین هزینه‌های درمانی سازمان بابت هر بیمه شده باشد، مطابق دستورالعملی که از سوی شورای فنی سازمان تهیه و به تصویب هیات امنا خواهد رسید، از مقررات تشویقی سازمان بهره‌مند خواهند شد.

همچنین بیمه‌شدگانی که بیشتر از حد متوسط سالانه هزینه‌های درمانی بابت هر بیمه شده، از خدمات درمانی استفاده کنند، مطابق آیین‌نامه مذکور موظف به پرداخت «فرانشیز» می‌باشند. افرادی که بر اثر حادثه یا بیماری‌هایی که به تایید مراکز درمانی سازمان می‌رسد، از خدمات درمانی استفاده کرده‌اند، از شمول این تبصره خارج هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha