دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۸
کد خبر: 62343

سینوزیت با علایم آب‌ریزش بینی، ترشحات بینی و حلق، درد در ناحیه صورت و گونه و اطراف بینی، سرفه‌های تحریکی و کاهش بویایی بروز می‌کند.

درباره سینوزیت بیشتر بدانید

سلامت نیوز : یک متخصص گوش و حلق و بینی گفت: سینوزیت یک بیماری التهابی مزمن است که در ناحیه مخاط ‌سینوس اطراف بینی ایجاد می‌شود. این عارضه اغلب به دلیل بیماری‌های ویروسی ایجاد می‌شود و البته بیماری‌های میکروبی و آلرژی‌ها نیز بر آن موثر است.

دکتر امیر آب‌آ‌ب‌زاده در گفت‌ وگو با (ایسنا)‌، اظهار کرد: سرماخوردگی،‌ از علت‌های شایع سینوزیت است. اغلب سینوزیت با علایم آب‌ریزش بینی، ترشحات بینی و حلق، درد در ناحیه صورت و گونه و اطراف بینی، سرفه‌های تحریکی و کاهش بویایی بروز می‌کند.

وی افزود: این علایم شبیه بیماری‌های تنفسی است و به هر حال، هر بیماری تنفسی فوقانی که بیش از 7 تا 10 روز طول بکشد، مشکوک به سینوزیت حاد است که اگر همراه با تب، سردرد، ترشحات چرکی بینی، تورم اطراف چشم باشد مشکوک به سینوزیت باکتریال است.

آب‌آ‌ب‌زاده عنوان کرد: اگر سینوزیت، باکتریال باشد باید مدت 2 تا 3 هفته آنتی‌بیوتیک مصرف شود. دوره درمان نیز باید کامل گذرانده شده و شستشوی بینی و سینوس‌ها نیز همزمان با مصرف دارو باید انجام شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت:‌ در صورتی که سینوزیت آلرژی باشد همواره با شستشوی بینی باید از آنتی هیستامین‌ها نیز استفاده شود. اساس درمان، تخلیه ترشحات و باز شدن راه بینی است.

وی افزود: اگر سینوزیت شدید باشد می‌توان با لیزر سرد، التهاب موضعی بینی را رفع کرد.آب‌آ‌ب‌زاده ادامه داد: برای پیشگیری از سینوزیت باید کیپی‌های بینی را رفع کرد. از تماس با افراد سرماخورده پرهیز کرده و سیگار و قلیان استفاده نشود. همچنین اگر فردی دچار آلرژی است باید آن را درمان کند.

وی تصریح کرد: افرادی که در معرض سینوزیت هستند نباید هوای سرد و خشک را استشمام کنند و می‌توانند در محیط از مرطوب‌کننده‌ها استفاده کنند. بینی نیز باید مکرر توسط سرم نمکی یا آب گرم شسته شود. این افراد باید از استرس مفرط پرهیز کنند و مایعات نیز زیاد استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha