دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 62347

سلامت نیوز : محمدامیر پاشاروش در کارگاه‌های فوق برنامه آموزشی در خصوص بیماری ایدز، راه‌های پیشگیری و انتقال این بیماری و رعایت بهداشت فردی که در هفته جهانی ایدز برای تمامی زندانیان استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: ایدز تنها یک موضوع بهداشتی نبوده و دارای ابعاد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... است و باید در راستای پیشگیری و کنترل این بیماری برنامه‌ریزی و اهتمام جدی صورت گیرد‌.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با اشاره به شعار امسال روز جهانی ایدز «با مشاوره و آزمایش اچ‌ ای ‌وی، بیشتر بدانیم و بهتر زندگی کنیم» اطلاع‌رسانی‌، استمرار و ارتقای برنامه‌های آموزشی و توجه ویژه به امور پیشگیرانه را از اولویت برنامه‌های اجرا شده در هفته اطلاع‌رسانی ایدز در سطح زندان‌های استان عنوان کرد‌.

پاشاروش انجام آزمایش داوطلبانه تشخیص ایدز‌، معرفی به مراکز کاهش آسیب نیلوفر ویژه زنان‌، استمرار و تقویت برنامه‌های آموزشی‌، تهیه و توزیع بیش از چهار هزار برگ پمفلت‌، تراکت و کتابچه‌های آموزشی در سطح زندان‌های استان و توزیع مستمر وسایل پیشگیری از بارداری در سالن‌های ملاقات شرعی را از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های آموزشی و پیشگیرانه در این ایام برشمرد‌.

مسئول بهداشت و درمان زندان‌های استان کرمانشاه با تأکید بر پیشگیری فردی گفت: پایبندی به ارزش‌های دینی و اخلاقی در ارتباطات‌، اجتناب از اعتیاد خصوصاً اعتیاد تزریقی و مواد صناعی و استفاده از وسایل پیشگیری در روابط جنسی غیر مطمئن از مهم‌ترین عواملی است که از ابتلا به بیماری ایدز پیشگیری می‌کند‌.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha