تصمیم مسئولان مبنی بر کاهش دسترسی به لوازم پیشگیری، موج بیماریهای مقاربتی از جمله ایدز را گسترش می دهد و با توجه به کاهش سن ابتلا به این بیماریها و افزایش آن در بین زنان، یک خطر جدی برای کشور است.

کاهش دسترسی به وسایل پیشگیری،ایدز و بیماریهای مقاربتی را افزایش می‌دهد

سلامت نیوز : مسعود مردانی در گفت‌وگو با فارس افزود: متأسفانه توجه مسئولان به حوزه بیماریهای خطرناکی همچون ایدز بسیار کم است و تصمیم اخیر مبنی بر کاهش دسترسی به وسایل پیشگیرانه بیماریهای مقاربتی از جمله ایدز را در جامعه بیشتر می‌کند که بسیار خطرناک است.

وی ادامه داد: متأسفانه سن ابتلا به ایدز در کشور در حال پایین آمده است و در حالی که زنان ۲تا ۳ درصد مبتلایان را تشکیل می‌دادند هم اکنون به 20 درصد افزایش یافته‌اند و طبق بررسی‌ها اولین مبتلایان به ایدز به دنبال انتقال جنسی به این بیماری گرفتار شده‌اند.

مردانی مهمترین چالش این حوزه را این گونه بیان کرد که هنوز جامعه آن طور که باید حساس نشده است. بسیاری از دولتمردان ما هنوز از حطر این بیماری بی‌اطلاع هستند یا اگر هم می‌دانند نسبت به آن اقدامی نمی‌کنند.

مردانی گفت: روز جهانی ایدز از تقویم ایران حذف شد با وجود اینکه افراد خاص و دولتمردان در سراسر جهان برای کاهش این بیماری سرمایه‌گذاری می‌کنند و این اقدام در کشور اصلاً مناسب نبوده است.

وی ادامه داد: توجه به سلامت جوانان از نیازهای اصلی جامعه است و در این راه باید آموزش در زمینه راه‌های پیشگیری در سطح جامعه افزایش یابد.

مردانی گفت:‌ ایدز به یک انگ اجتماعی تبدیل شده است به طوری که به بیمار مبتلا به ایدز کار نمی‌دهند و دندانپزشک ما می‌ترسد او را درمان کند. شجاعت در میان مسئولان جای خود دارد اما باید واقع‌گرا هم باشند جوان ما به هر حال غریزه جنسی دارد و برای پیشگیری از ایدز باید آگاه باشد.

مردانی گفت: به جوانان باید توصیه شود خویشتنداری کنند و به سراغ ازدواج بروند همچنین به خانواده خود پایبند باشند اما به هر حال کسانی را می‌بینیم که خارج از این توصیه‌ها رفتار می‌کنند. بنابراین نگاه مسئولان به آموزش و ارائه وسائل پیشگیری باید جدی‌تر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha