سلامت نیوز : باقر لاریجانی در گفت‌وگو با فارس در مورد مشکلات دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: کشور اکنون در شرایطی قرار دارد که باید تلاش کنیم تا مشکلات کشور را کمتر کنیم ولی در حیطه پزشکی هزینه آزمایشها و تجهیزات پزشکی بسیار زیاد شده و اگر به آمار نگاه کنیم بیشترین افزایش هزینه‌ها در همین بخش بوده است.

رئیس شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت تصریح کرد: بسیاری از آزمایشها در بیمارستان‌ها با تعرفه‌های مصوب دولتی انجام می‌شود ولی هزینه‌هایی که برای خرید برخی کیت‌ها و ملزومات آزمایشگاهی می‌کنیم بیشتر از تعرفه‌هایی است که دریافت می‌کنیم تجهیزات برخی دستگاه‌ها مانند ام آر آی، رادیولوژی همین مشکل را دارند.

وی تصریح کرد: در بخش رادیولوژی در تلاشیم تا استفاده از فیلم به حداقل برسد CD یا سیستم Packs جایگزین شود که الان در سه بیمارستان فیروزگر، حضرت رسول(ص) و بیمارستان امام خمینی(ره) این روش به طور آزمایشی در حال استفاده است و امیدواریم این مسئله را به سرعت در واحدهای دیگر درمانی گسترش دهیم.

وی افزود: به هر حال ما ملزم هستیم که خدمات را ارتقا دهیم و رضایتمندی پرسنل و مردم را جلب کنیم ولی هزینه‌ای که از بیماران می‌گیریم پاسخگوی هزینه‌های سربار مانند تامین غذا و غیره نیست و اگر این روند ادامه یابد رضایتمندی از تغذیه با مشکل مواجه خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: وقتی بیمارستان‌ها نمی‌توانند هزینه‌هایشان را تامین کنند مجبورند در برخی بخش‌ها صرفه جویی کنند که این امر نارضایتی بیمار را در پی دارد.

وی گفت: در مجموعه دانشگاه علی‌رغم پرداخت‌های بیمه‌ها همواره حدود 100 میلیارد تومان از بیمه‌ها طلب داریم. از طرفی مجموعه داروخانه‌های علوم پزشکی تهران داروهای خاص و بیماران سرطانی را ارائه می‌کنند و مدام در تلاشیم تا داروخانه‌ها بتوانند گردش داشته باشند.

لاریجانی با اشاره به هزینه‌های نیروی انسانی گفت: بسیاری از هزینه‌های پرسنل بر دوش دانشگاه‌های علوم پزشکی است و فقط حق جذب برای دانشگاه علوم پزشکی تهران 40 میلیارد تومان و در کل کشور حدود 100 میلیارد تومان هزینه دارد.

وی خاطرنشان کرد: نتیجه این می‌شود که ما باید از هزینه‌های قرارداد و قسمت‌های دیگر بزنیم. در حالی که رسالت دانشگاه گسترش پژوهش و ارائه خدمات است ولی بیمارستانها اگر نتوانند هزینه‌ها را به خوبی تامین کنند مجبورند از خدمات واقعی کم بگذارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha