سلامت نیوز : آریا جنابی در گفت‌وگو با فارس در مورد راه اندازی روش جدید دیالیز (دیالیز صفاقی) در بیمارستان حضرت رسول(ص) اظهار داشت: همودیالیز روش متداول برای دیالیز بیماران کلیوی است و فرد باید در هفته سه روز و هر مرتبه چند ساعت از وقت خود را در مرکز درمانی سپری کند که کارمندان، دانشجویان یا مدیران معمولاً برای مراجعه مشکل دارند.

وی بااشاره به راه‌اندازی دیالیز صفاقی تا یکی 2 ماه آینده گفت: در این روش بیمار خودش کار دیالیز را انجام می‌دهد و نیازی به مراجعه مکرر به بیمارستان ندارد.

متخصص بیماری‌های کلیه گفت: محلول‌های دیالیز صفاقی در داخل کشور تولید می‌شود و لوله‌های مخصوص توسط جراح در داخل شکم و ناحیه صفاقی فرد کار گذاشته می‌شود که محلول را زیر کت یا لباس به این لوله می‌توان نصب کرد. روزی چند نوبت این محلول عوض می‌شود و فرد مانند حالت انجام دیالیز کاملاً سرحال خواهد بود.

جنابی تاکید کرد: دیالیز صفاقی نیازی به مراجعه ندارد و بیمار آموزش می‌بیند که چگونه محلول را تعویض کند و فقط گاهی برای آموزش‌های جدید به بیمارستان مراجعه می‌کند. اثربخشی آن تقریباً با همودیالیز یکسان است و از یکی 2 ماه آینده می‌توانیم پذیرش دیالیز صفاقی را آغاز کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha