93 درصد از زنان نگران ظهور علائم پیری مانند موی سفید ، چین و چروک صورت و از بین رفتن دندانها دارند و دغدغه آنها در این زمینه 5 برابر مردان است یعنی در مقابل هر پنج زن یک مرد نگران پیری است.

زنان پنج برابر بیش از مردان نگران پیری هستند
سلامت نیوز : یک آسیب شناس و متخصص علوم رفتاری با اشاره به اینکه 93 درصد زنان نگران ظهور علائم پیری هستند،گفت: پژوهشهای انجام شده نشان می‌دهد که زنان پنچ برابر بیشتر از مردان نگران پیری خود هستند.

مجید ابهری در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: در یک پژوهش میدانی توسط گروه آسیب شناسی اجتماعی بنیاد علوم رفتاری که در بین چهار هزار و 150 مرد و یک هزار و  620 زن طیف سنی 17 تا 35 سال انجام شد، مشخص شد که هر دو گروه نگرانی یکسانی در مقابل بعضی از خبرهای نگران کننده رسانه ها مانند خشک شدن دریاچه ارومیه، زلزله پیش بینی شده در تهران و امثال اینگونه موارد دارند.

وی با اشاره به اینکه مردان مورد تحقیق حساسیتهای روحی و روانی نسبت به پیر شدن به اندازه زنان ندارند، گفت: براساس این پژوهش فقط 20 درصد از مردان از داروها و لوازم بهداشتی و درمانی کاهش یا کند نمودن پیری استفاده می کنند.

این آسیب شناس اجتماعی تاکید کرد: 15 درصد از مردان نیز با کاشتن مو یا باز کردن چروک صورت و مانند آنها سعی در جوان تر نشان دادن خود دارند و بطور کلی مردانی که فعالیتهای گفته شده را انجام می دهند هدف جوان سازی را در مرحله اول  قصد ازدواج  و در مرحله دوم  به خاطر ایجاد تنوع در زندگی مشترک عنوان می کنند.

به گفته ابهری ، 93 درصد از زنان نگران ظهور علائم پیری مانند موی سفید ، چین و چروک صورت و از بین رفتن دندانها دارند و دغدغه آنها در این زمینه 5 برابر مردان است یعنی در مقابل هر پنج زن یک مرد نگران پیری است.

وی افزود: به همین دلیل مصرف قابل توجه لوازم آرایش مربوطه در بین زنان آمار بسیار بالایی دارد و جراحی های زیبایی برای جوان سازی کم کم به جایگاه قابل توجهی می رسد بطوریکه بعضی از مراکز زیبایی در خارج از کشور با تولید و عرضه داروهای غیر مجاز ادعای معجزه در این زمینه دارند که در اغلب مواقع در رسیدن به هدف فریب کاریشان موفق می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha