دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۱
کد خبر: 62364
سلامت نیوز : پوشاندن صورت با انواع لوازم آرایشی در طولانی‌مدت نه‌تنها باعث از بین رفتن چین و چروك و كمرنگ شدن لكه‌ها نمی‌شود، بلكه بروز جوش‌های زیرپوستی و چین و چروك در ناحیه گونه، زیر چشم و اطراف لب را افزایش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ هر پوستى با توجه به خصوصیات آن از قبیل رطوبت، چربى و جوش براى شادابى و طراوت بیشتر نیاز به تقویت دارد كه استفاده از ماسك‌های میوه‌ یكی از راه‌های كم‌هزینه و البته همراه با اثربخشی بالاست.

ماسك ضدچروك پرتقال

پوست پرتقال را خشك كرده، سپس آن را بكوبید و به پودری نرم تبدیل كنید و آن را با مقداری شیر مخلوط كنید تا به مایعی چسبناك تبدیل شود. این مایع چسبناك را به‌صورت بمالید و منتظر بمانید تا خشك شود. بعد از نیم ساعت با آب ولرم پوست خود را بشویید.

ماسك لایه‌بردار انار

ماسك انار انتخاب مناسبی برای پوست‌های چرب است، زیرا انار دارای خاصیت سفیدكنندگی است و برای درمان آكنه‎ها بسیار مفید است.

هسته این میوه نیز در تهیه لایه‌بردارهای طبیعی استفاده می‌شود. برای این منظور هسته دانه‌های انار را خشك و آسیاب كنید؛ البته تا حدی كه به صورت آرد درنیاید سپس یك قاشق غذاخوری هسته آسیاب شده را با نصف قاشق چایخوری نمك ساییده شده و دو قاشق غذاخوری ژل یا فوم شست‌و‌شوی صورت خوب مخلوط كنید. در انتها مواد را به مدت 15 دقیقه به آرامی روی صورت ماساژ دهید و با آب سرد بشویید.

ماسك مرطوب‌كننده خیار

برای تهیه این ماسك یك خیار را بدون پوست رنده كنید و آن را با یك قاشق غذاخوری روغن گلیسیرین تركیب كرده و به ‌مدت 20 دقیقه هر شب روی پوست خود قرار دهید.

برای تهیه این ماسك حتی می‌توانید از پوست خیار به تنهایی نیز استفاده كنید. كافی است پوست خیار را رنده ‌كرده و با گلیسیرین مخلوط كنید.

ماسك آبرسان گوجه‌فرنگی

یك گوجه‌فرنگی را رنده كنید و آن را با یك قاشق غذاخوری آبلیموی تازه تركیب كرده و به ‌مدت 20 دقیقه روی تمام پوست صورت و گردن قرار دهید سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید.

ماسك روشن‌كننده سیب‌زمینی

برای این‌كه پوستی سفید‌تر و روشن‌تر داشته باشید، یك سیب‌زمینی را برش دهید و آن را هر روز به‌صورت خود بمالید.

همچنین می‌توانید سیب‌زمینی را رنده كرده و آن را به صورت تفاله در‌آورید و آب خالص آن را برای روشن‌سازی پوست‌ مورد استفاده قرار دهید.

برای از بین بردن هرگونه لك و قرمزی روی پوست نیز می‌توان از سیب‌زمینی استفاده كرد. سیب‌زمینی برای از بین بردن تیرگی دور چشم به همین روش نیز موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha