سلامت نیوز : یک دانش آموخته پزشکی عمومی، با ارایه بیش از 5 مقاله علمی در کنگره جهانی چشم ایتالیا در سال 2012، برای اولین بار در تاریخ پزشکی ایران، نامزد دریافت جایزه معتبر چشم پزشکی دنیا (ORBIS) شد.

به گزارش سلامت نیوز ؛ دکتر محمد زین العابدین مشرف که به تازگی از رشته پزشکی عمومی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم فارغ‌التحصیل شده است، 6 سال سابقه فعالیت پژوهشی و علمی در رشته چشم پزشکی در مقیاس جهانی دارد و از سال 2010 در حالیکه هنوز دوره پزشکی عمومی را به پایان نرسانیده بود موفق به ارایه مقاله در کنگره جهانی چشم پزشکی در فرانسه شد. وی سپس در سال 2011 در کنگره جهانی چشم پزشکی اتریش، 3 مقاله علمی ارایه نمود و امسال نیز 5 مقاله علمی از وی در کنگره چشم پزشکی ایتالیا در بین اساتید و دانشمندان برجسته رشته چشم پزشکی دنیا ارایه شد. پس از آن و با درخشش این نخبه ایرانی، برای اولین بار در تاریخ پزشکی کشور، دکتر مشرف نامزد دریافت جایزه جهانی اوربیس (ORBIS) شد که معتبرترین جایزه چشم پزشکی دنیا است.

دکتر مشرف در این خصوص گفت: برنده نهایی جایزه جهانی اوربیس بهمن ماه امسال در کنگره جهانی چشم پزشکی 2013 در لهستان معرفی خواهد شد و من برای اولین بار در تاریخ این کنگره، 18مقاله پذیرفته شده در حوزه‌های مختلف چشم پزشکی را  ارایه خواهم نمود.

وی افزود: همواره حضور یک پزشک عمومی ایرانی در بین چشم پزشکان برجسته جهانی باعث تعجب و تحسین محافل علمی دنیا بوده است و لوح‌ها و تقدیر نامه‌های متعدد بین المللی از دانشگاهها و موسسات علمی دنیا دریافت نموده‌ام.
مشرف در خصوص وضعیت تحصیلی خود در کشور گفت: در حال حاضر دوره پزشکی عمومی خود را به پایان رسانده‌ام و مجبورم جهت انجام خدمت سربازی، تحقیقات و پژوهش های خود را به مدت 2 سال به حالت تعلیق درآورم. از سوی دیگر دانشگاههای معتبر خارجی بدون اینکه درخواستی داده باشم، پذیرش ادامه تحصیل به من اعطا کرده اند اما شخصاً علاقمند به ادامه تحصیل در داخل کشور هستم که متاسفانه هنوز هیچ تسهیلاتی در این خصوص در اختیارم گذاشته نشده است.
 
وی در پایان با ابراز امیدواری نسبت به توجه مسئولان به نخبه‌ها و ایجاد زمینه فعالیت علمی آنان در کشور، از خانواده و اساتید دانشگاهی خود که پشتوانه موفقیت‌اش بوده‌اند، تشکر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha