سلامت نیوز : معاون مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر از موافقت وزارت بهداشت عراق با ساخت بیمارستان فوق تخصصی چشم هلال احمر در کربلا خبر داد.

علی حیدری در گفتگو با مهر در پاسخ به اینکه آیا خدمات درمانی هلال احمر ایران در عراق مختص به زائران ایرانی است گفت: ایران 22 درمانگاه در کشورهای مختلف جهان دارد و خدمات این درمانگاهها به تمامی مردم با هر قومیت و نژادی تعلق دارد و مختص به ایرانیان نیست. در کشور عراق هم اینگونه است و تفاهم نامه های خوبی منعقد شده و پزشکان داوطلب و مرکز پزشکی حج در سه مناسبت نیمه شعبان، تاسوعا و عاشورا و اربعین حسینی خدمات درمانی به زائران کربلا و نجف ارائه می کنند.

17 هزار ویزیت در روز عاشورا و تاسوعای کربلا

وی افزود: در هر کدام از مناسبتهای تعریف شده در کربلا بیش از 10 میلیون زائر حضور دارند و قطعا این زائران به خدمات بهداشت و درمانی نیاز دارند. در همین تاسوعا و عاشورا 50 جراح و پزشک به کربلا اعزام کردیم که بیشتر متخصص قلب، داخلی، بیهوشی و پزشکان عمومی بودند. این افراد متخصص در 6 چادر 17 هزار ویزیت داشتند.

2000 پانسمان سر در روز عاشورا

معاون مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: در این ایام پزشکان ایرانی 2 هزار پانسمان سر و 200 بخیه سر تنها در روز عاشورا داشتند که در میان بیماران 270 بیمار کارشان به بیمارستان رسید.

موافقت عراق با ساخت بیمارستان فوق تخصصی چشم هلال احمر در کربلا

حیدری در پاسخ به اینکه چرا هلال احمر به جای ایجاد بیمارستان عمومی به دنبال ایجاد بیمارستان تخصصی است گفت: بر اساس تحقیقی که انجام دادیم ساخت بیمارستانهای عمومی در کربلا آغاز شده در حالی که جمعیت این شهر تنها 3 میلیون نفر است برای همین تصمیم گرفتیم بیمارستان تخصصی ایجاد کنیم.

وی افزود: هم اکنون راه اندازی یک بیمارستان فوق تخصصی چشم در کربلا و بیمارستان فوق تخصصی دیالیز و کلیه در نجف را در دستور کار داریم که نقشه راه آن توسط وزارت بهداشت ارائه شده و به دولت عراق دادیم تا مجوزهای لازم اخذ شود. البته این خبر خوش را هم بدهم که دولت عراق با ساخت بیمارستان فوق تخصصی چشم با همکاری هلال احمر ایران و عراق موافقت کرده است.

حیدری گفت: باید مقدمات کلنگ زنی را فراهم کنیم. هر چند این بیمارستان مشترکا ساخته می شود ولی تامین نیروی آن با ایران است.

ساخت بیمارستان 16 طبقه ایرانیان در کربلا

از معاون مرکز پزشکی حج و زیارت در خصوص ساخت بیمارستان 16 طبقه در کربلا توسط هلال احمر سوال شد که پاسخ داد: زمین 300 متری در نزدیکی حرم حضرت ابوالفضل العباس(ع) دیده شده که در حال مقدمات ایجاد آن هستیم. و می توان این قول را داد که تا 18 ماه دیگر این بیمارستان راه اندازی می شود.

خرید هتل در نجف برای ایجاد درمانگاه

حیدری اظهار داشت: همچنین یک هتل در نجف خریداری کرده ایم که قرار است آنجا به یک درمانگاه مجهز برای زائران ایرانی تبدیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha